قیمت طلا در بازار بین‌ المللی به بالاترین سطح خود رسید

لست سکند

این سه‌شنبه قیمت طلا جهانی به دنبال انتظارات فزاینده در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا و خریدهای بانک‌ مرکزی و سرمایه‌گذاران چینی به بالاترین حد خود رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اف تی، این فلز زرد در روز سه‌شنبه به ۲ هزار و ۱۴۱ دلار در هر اونس رسید و رکورد قبلی ۲ هزار و ۱۳۵ دلاری ماه دسامبر را شکست داد.

بیشتر بخوانید:

این درحالیست که قیمت طلا در اواخر سال ۲۰۲۲ حدود هزار و ۶۰۰ دلار به ازای هر اونس بود که به دلیل خرید بی‌سابقه بانک مرکزی توسط بازارهای نوظهور بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

راز آسمان پایتخت

این اتفاق همچنین به دنبال خریدهای هنگفت مصرف‌کنندگان چینی رخ داده که صاحبان آن‌ها از این روش برای پس‌انداز امن پول نقد خود استفاده می‌کنند.

مدیر اجرایی نشریه صنعتی در این باره، اظهار داشت: «پشت این رقابت تنگاتنگ سرمایه‌گذار غربی وجود ندارد! این آتش از سوی شرق بلند می‌شود!»

علی‌رغم آمار اعلام شده، طلا پیش از این در سال ۱۹۸۰ به بالاترین نرخ تورم تعدیل شده خود یعنی ۳ هزار و ۳۵۵ دلار در هر اونس رسیده بود.

یک تحلیلگر فلزات گرانبها نیز به رسانه‌ها گفت که تغییر انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره که از ابتدای سال جاری تاکنون ادامه داشته، محرک اصلی آخرین حرکت طلا نبوده است.

او در ادامه هشدار داد که ممکن است طلا مانند ماه دسامبر سقوط کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز