آیا در بافت فرش طلاکوب از طلا استفاده می‌شود؟

فرش طلاکوب

 فرش طلاکوب، نوع جدید از فرش ماشینی است که برای استفاده در دکوراسیون های امروزی طراحی و بافته می‌شود. این مدل فرش، ظاهری به روز و شیک دارد که می‌توان در انواع دکوراسیون های کلاسیک و مدرن از آن استفاده کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع فرش طلاکوب و اینکه آیا در این فرش از طلا استفاده شده یا خیر، ‌پرداخته است.

فرش طلاکوب چیست؟

فرش طلاکوب یک نوع فرش ماشینی جدید بوده که دارای رنگ بندی خاص طلایی و مدرن است. طراحان این فرش از رنگ های خنثی و مدرن در کنار طلایی در طرح های طلاکوب استفاده می‌کنند. منظور از فرش طلاکوب، فرش زرد رنگ یا طلایی نیست، بلکه نام طلاکوب از هنر طلاکوبی در صنعت چاپ و نشر گرفته شده است. در صنعت فرش نیز با الهام از این ایده، از رنگ‌های زرد، خردلی و طلایی در حاشیه گل های قالی استفاده شده که گل فرش برجسته تر نمایش داده شود.

از رنگ های خنثی و سرد مانند کرم، نقره‌ای، دودی و متالیک در فرش طلاکوب بسیار زیاد استفاده می‌شود. این رنگ‌های خنثی مکمل انواع رنگ ها بوده و از این نظر با انواع دکوراسیون و مبلمان ست می‌شوند. طرح های طلاکوب افشان در عین ظاهر مدرن، به دلیل نقش و طرح فرش، اصیل و سنتی بوده و بدین جهت برای افرادی که قصد خرید فرش فانتزی و مدرن دارند، این نوع فرش گزینه مناسبی است.

انواع فرش طلاکوب

این مدل فرش ماشینی در انواع شانه، تراکم، طرح و رنگ تولید می‌شود. بیشتر طرح های دارای نقش طلایی از نوع فرش 1200 شانه است، اما برای کسانی که قصد خرید فرش ارزان قیمت دارند، فرش 700 شانه گزینه مناسب‌تری است. فرش 1500 شانه نیز ریز بافت ترین فرش ماشینی است که می‌توان با انواع طرح طلاکوب، آن را تهیه کرد. البته این نوع فرش برای فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد خیلی مناسب نیست. از پرفروش ترین طرح های فرش طلاکوب ماشینی می‌توان به فرش طرح افشان درباری، طرح افشان شاه عباسی، طرح افشان لاکچری، طرح اسلیمی، طرح اصفهان و نایین اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

فرش طلاکوب

فرش طلاکوب مناسب چه نوع دکوراسیون است؟

 فرش طلاکوب اغلب دارای رنگ های خنثی است که این نوع رنگ ها به دلیل خنثی بودن، محدودیتی در ست کردن فرش با انواع دکوراسیون ایجاد نمی‌کنند. به عنوان نمونه، فرش طوسی رنگ را می‌توان با هر نوع مبلمان ست کرد. فرش های زمینه طوسی سفید یا طوسی سرمه‌ای در میان فرش های ماشینی محبوب و پرفروش است. همچنین از رنگ های پرفروش در فرش طلاکوب می‌توان به فرش طلاکوب زمینه طوسی و نقره‌ای، صدفی، نسکافه ای، زغالی،کرم، فیلی، مشکی، دودی و سرمه ای اشاره کرد.

یکی از مزیت‌های فرش طلاکوب افشان، ساده و خلوت بودن آن است. خلوت بودن طرح فرش باعث بزرگ تر دیده شدن فضای خانه می‌شود و بدین جهت برای دکوراسیون فضاهای آپارتمانی کوچک، ایده‌آل است.

فرش طلاکوب

آیا در بافت فرش طلاکوب از طلا استفاده شده است؟

 برخی از فروشندگان برای بازارگرمی چنین حرفهایی می‌زنند؛ در صورتی‌ که کارخانه های فرش در بافت فرش ماشینی طلاکوب تنها از الیاف مصنوعی رنگ طلایی با کیفیت های مختلف استفاده می‌کنند. به صورت کلی ماشین بافندگی فرش ماشینی قادر به استفاده از طلا در بافت فرش نیست؛ بنابراین فرش های این دسته، از نظر قیمت با انواع دیگر فرش که از سایر رنگ ها استفاده می‌کنند، تفاوتی ندارند.

خرید فرش طلاکوب از «قالی کاشان»

فروشگاه قالی کاشان انواع فرش ماشینی کاشان را در شانه و تراکم مختلف تولید و عرضه می‌کند. این مجموعه انواع فرش ماشینی فانتزی و مدرن مانند فرش وینتیج و کهنه نما، سنتی، کلاسیک یا طلاکوب را با قیمت کارخانه به فروش می‌رساند. به علاوه برای خرید هر فرش می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید. بدین جهت به وبسایت https://ghaliekashan.com مراجعه یا عکس فرش انتخابی خود را از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره تلفن 09129337797 یا 09101107797  ارسال کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز