تحلیل بازار آهن در هفته سوم خرداد ماه/ افزایش قیمت در راه است؟

کارشناسان آهن ملل با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام این شرکت بازار آهن را در هفته سوم خرداد ماه تحلیل کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و طبق نظرات کارشناسان آهن‌ملل تا اواسط هفته گذشته نرخ دلار تحت تأثیر خبرهای سیاسی و تعطیلات حدود هزار تومان کاهش داشت و به 50 هزار و 200 تومان رسید. با سفر سلطان عمان به ایران، اخباری مبنی بر آزاد شدن 24 میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی منتشر شد. با این حال این اخبار از جانب دولت ایران نه تأیید و نه تکذیب شد.

از طرفی خبرها حاکی از آن هستند که رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران، دیدارهایی را با امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد داشته است. ظاهرا این دیدارها در درجه اول برای مسئله تبادل زندانی‌های شکل گرفته است. با این حال احتمال می‌رود آمریکا و اروپا به دنبال راهی برای توافق هسته‌ای با ایران باشند. از طرفی مسئولان ایرانی اصرار دارند که در ابتدا پرونده‌های موجود در آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی حل شوند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

خبر دیگری که روند افزایشی دلار را متوقف کرده، احتمال آزاد شدن 7 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی است که سئول و  واشنگتن در حال مذاکره بر سر آن هستند. کاهشی شدن قیمت دلار در بازارهایی همانند خودرو، مسکن و طلا مشهود بوده است. آزاد شدن دارایی‌ها می‌تواند قیمت دلار را به کمتر از 50 هزار تومان برساند.

کاهشی شدن قیمت دلار ممکن است دلال‌ها را از سمت بازار خودرو و مسکن به بازار طلا بکشاند. از این رو امکان افزایشی شدن قیمت طلا وجود دارد.

تعطیلی دو روزه در هفته گذشته باعث شد تا بازار فولاد ثابت باشد. وجود اخبار سیاسی مختلف باعث شده تا معامله‌گران با احتیاط عمل کنند. وجود سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی‌های بالایی که در کشور وجود دارد، باعث می‌شود تا این کاهش قیمت‌ها موقتی باشد. مسئله قطعی برق صنایع می‌تواند بازار فولاد را تحت تأثیر قرار داده و تولید کاهش خواهد یافت؛ به این ترتیب قیمت‌ها بالا می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز