تاثیر نگهداری از گل و گیاه در روحیه افراد

گل و گیاه
لست سکند

تجربه شخصی همه ما و همینطور تحقیقات زیادی که در این باره صورت گرفته نشان می‌دهد که وجود گل و گیاه طبیعی در محل کار باعث ایجاد روحیه ی مثبت، افزایش کارایی و کم شدن استرس کارکنان می شود.

به گزارش کاماپرس، حتی داشتن یک گیاه کوچک بر روی میزکا‌رمان و مراقبت از آن، می‌تواند حالمان را خوب کند. اما از آنجایی که گیاهان در حال پژمرده شدن هم اثر مثبتی بر محیط کار ندارد، بهتر است گیاهانی را انتخاب کنیم که علاوه بر مقاوم بودن، به خوبی با شرایط محل کارمان هماهنگ باشند. حتما بیشتر ما یک بار سعی کرده ایم که از گیاهی نگهداری کنیم، اما بعد از مدتی آن گیاه از بین رفته است و متوجه نشدیم که دلیل این مشکل چیست. حال برای انتخاب گیاه مناسب برای منزل یا محل کار باید نکات مهمی را رعایت کنیم تا بتوانیم محیط زیبا و سرشار از طراوت را برای خود و سایرین به ارمغان بیاوریم. به این منظور لازم است نکاتی را بیان کنیم تا هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ نگهداری از گیاهان که بهترین رشد و کمترین آفت را داشته باشند رعایت کنیم تا گیاهان با طراوتی داشته باشیم.
مدت زمان رسیدگی به گیاه
چیدمان محل زندگی قطعا با محل کار متفاوت خواهد بود در محل زندگی باید گیاهانی را انتخاب کنیم که به رسیدگی بیشتری نیاز دارند ولی در محل کار باید از گیاهانی استفاده شود که به رسیدگی کمتری نیاز دارند و دلیل آن این است که روزهای تعطیل که افراد در محل کار حضور ندارند، راه گردش هوا بسته است و گرمای هوا و عدم آبیاری به موقع می تواند باعث از بین رفتن گیاهان شود.
توجه به نور محیط
یکی از شاخصه های مهم محیطی برای نگهداری از گیاهان میزان نورمحیط است. گیاهان آپارتمانی نیاز به نور مستقیم خورشید ندارند و با روشنایی محیط میزان نور سنجیده می شود. به همین منظور می توان از گیاهان متنوع با نیاز نوری متفاوت در محیط خود استفاده کرد، مثلا اگر سالن پذیرایی شما دارای نور خوب و کافی باشد می توان از انواع گیاهان با نیاز نوری کم و یا زیاد استفاده کرد.
شرایط آبیاری گیاهان
یکی دیگرنکات بسیارمهم برای انتخاب گیاهان نوع آبیاری آنهاست که باید توجه کرد که چگونه و در چه زمانی باید به گیاه آب داد. اگر اهل مسافرت زیاد و طولانی هستید باید گیاهانی انتخاب کنید که نیاز آبی کمی دارند و در برابر کم آبی مقاومت خوبی دارند. شاید بعضی از افراد به علت مشغله زیاد فرصت نمی کنند گیاهان خود را سر موقع آبیاری کنند، از این رو می توان از سیستم های آبیاری قطره ای استفاده نمود تا دیگر نگران آبیاری گیاهان نباشید و با خیال راحت به مسافرت بروید و یا به کارهای روزمره تان بپردازید.

توجه به محل قرار گیری گیاه
اگر برای محیط های اداری قصد انتخاب گیاه دارید باید به این نکته توجه داشت که گیاه مورد نظر برای چه مکانی قرار است انتخاب شود. اگر قرار است گیاه را در اتاق مدیریت قرار دهید بهتر است از گیاهانی استفاده شود که ارتفاع تقریبی بلندی دارند و مقاوم می باشند. و همچنین می توان از گیاهان با سایز کوچک جهت قرار دادن روی میز کار استفاده نمود که می تواند زیبایی مناسبی به میز کارتان بدهد.
به دلیل این که معمولا محیط سالن پذیرایی بزرگ است می توان از درختچه هایی با ابعاد نسبتا بزرگ استفاده کرد تا هم میحط های خالی شما را پر کند مانند کنج دیوارها و هم زیبایی فضا را زیاد کند این نوع درختچه ها که طرفداران زیادی در بین دوستداران گیاهان دارند عبارتند از فیکوس الاستیکا انواع فیکوس بنجامین ،دراسنا بلالی ،نخل اریکا ،یوکا و….

انتخاب گیاهان برای فضای بیرونی منزل
ایسنا در گزارشی نوشت: گاهی اوقات افرادی که اطلاعات کافی درمورد پرورش گیاهان را ندارند به اشتباه گیاهان فضای باز را در آپارتمان و بالعکس گیاهان آپارتمانی را در فضای باز نگهداری می کنند و همین امر موجب از بین رفتن گیاه و خراب شدن آن می شود. به سادگی می توانید با مراجعه به بخش گلخانه سایت باغبون این نوع دسته بندی را ملاحظه نمایید و از انتخاب صحیح خود لذت ببرید. سایت باغبون دارای فروشگاه نیز می باشد که می توانید گیاهان مورد نظر خود را خریداری کنید و درب منزل نحویل بگیرید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : باغبون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز