تاثیر آزادسازی صادرات فولاد بر اقتصاد کشور + قیمت میلگرد آلیاژی روهینا جنوب 21 آبان 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

 ایران جزو 10 کشور برتر معدنی جهان است و با توجه به گستره زمینی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت منابع زیرزمینی و ذخایر معدنی این فرصت را دارد که با بهره‌برداری مناسب از این منابع در زنجیره صادرات غیرنفتی، به ویژه فلزات اساسی حرف اول را بزند و در تعیین قیمت محصولاتی از این دست، مانند قیمت میلگرد آلیاژی نقشی تعیین کننده ایفا کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صادرات فلزات اساسی برای رشد و شکوفایی هر اقتصادی دارای مزیت نسبی است؛ چرا که در روند ارزش‌آفرینی، توسعه‌یافتگی و اشتغالزایی یكی از برنامه‌های اسناد بالادستی كشور به شمار می‌آید.

اوایل آبان ماه امسال گمرک ایران با استناد به نامه معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، صادرات فولاد و سایر محصولات صنایع معدنی را برای تمامی بازرگان و تجار مطابق مقررات صادرات آزاد اعلام کرد. لازم است ارزیابی شود که از این فرصت برای ارزآوری و افزایش تولیدات استفاده شده است.

رکود در بازار فولاد

نگاه کلی به آمار معاملات بورس کالا حکایت از آن دارد که رکود در بازار خرید و فروش آهن‌آلات جا خوش کرده است. البته نبود تقاضا در بازار آهن را می‌توان ناشی از رکود حاکم بر اقتصاد کشور دانست.

راز آسمان پایتخت

کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایط فعلی، روند صادرات فولاد و دیگر محصولات با شدت گرفتن تحریم‌های اعمالی علیه ایران دشوارتر از قبل شده است. با این همه، انتظار می‌رود میزان تقاضا برای خرید آهن‌آلات تولید داخل با رفع محدودیت‌های صادراتی و شناسایی دقیق بازارهای هدف افزایش یابد.

رشد قیمت آهن‌آلات و عوارض سنگین کشورهای همسایه از مانع اصلی رونق صادرات محسوب می‌شود. همچنین تعامل بیشتر رینگ صادراتی بورس کالا با تولیدگنندکان آهن پیشنهاد می‌شود.

صادرات میلگرد به کشورهای حوزه خلیج فارس

هرچند اجرای مصوبه آزادسازی صادرات محصولات صنایع معدنی برای عموم نتوانست به رونق صادرات مقاطع فولادی منجر شود، اما صادرات محصولات برخی از برندها برای نمونه میلگرد آلیاژی روهینا به دلیل کیفیت بالا و توجیه اقتصادی ادامه دارد.

مجتمع فولاد روهینا جنوب به صورت تخصصی میلگرد در چهار نوع 1A، 2A، 3A و 4A در شهرستان تولید می‌کند و تقاضای بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس را تامین می‌کند.

انواع میلگرد این برند در شکل‌های ساده و آجدار به بازار عرضه می‌شود. استحکام بالا همراه با وزن سبک و استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ از مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد روهینا جنوب است.

در جدول زیر قیمت میلگرد آلیاژی همراه با دیگر آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز