بهترین زمان تعویض فیلتر کابین خودرو

فیلتر کابین خودرو-کاماپرس
لست سکند

اگر از آلرژی، آسم یا سایر بیماری­های تاثیرگذار بر سلامت تنفسی خود رنج می‌برید، تمیزی هوایی که در آن تنفس می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای دارد. چه پشت فرمان باشید و چه به عنوان مسافر در یک وسیله نقلیه، شما شایسته هوای سالم و پاکیزه برای تنفس هستید. بهترین راه برای اطمینان از تمیز بودن هوایی که استنشاق می­کنید، این است که تعویض فیلتر کابین خودرو را هر چند وقت یکبار که سازنده خودرو توصیه می‌کند، در دستور کار قرار دهید. فیلتر کابین هوا یک جزء مهم در هر وسیله نقلیه است. این فیلتر به محافظت از مسافران در مقابل آلودگی‌های موجود در هوا کمک می‌کند. برند “فیلترمارکت” طیف وسیعی از انواع فیلترهای خودرو به ویژه فیلتر کابین را در اختیار دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عملکرد فیلتر کابین پرداخته است.

چگونگی عملکرد فیلتر کابین

فیلتر هوای کابین خودرو به حذف آلاینده‌های مضر از جمله گرد و غبار کمک می‌کند. این فیلتر اغلب در پشت جعبه دستکش قرار دارد و هنگام حرکت خودرو، هوا را در سیستم HVAC تمیز می‌کند. اگر متوجه شدید که خودرو شما بوی نامطبوعی دارد یا جریان هوا کاهش یافته است، هرچه سریع‌تر اقدام به تعویض فیلتر کابین کنید تا به خودرو و دستگاه تنفسی خود هوای تازه ببخشید. هوای آلوده می‌تواند باعث ایجاد تراکم روی شیشه جلو شود و دیدن جاده پیش رو را سخت کند؛ لذا با تعویض فیلتر باید متوجه شفافیت پنجره‌ها و دید بهتر شوید. این فیلتر یک صفحه مسطح چین‌دار است که اغلب از مواد مهندسی شده یا پنبه چند الیافی مبتنی بر کاغذ ساخته می‌شود. قبل از اینکه هوا بتواند در داخل خودرو حرکت کند، باید از این فیلتر عبور کرده و بنابراین هرگونه آلودگی آن از بین می­رود. شرکت فیلترمارکت برای هر خودرویی فیلتر مورد نظر را پیشنهاد می‌دهد. فیلتر کابین مخصوص جک S3، پیکانتو، نیسان جوک، هیوندا و پراید بخشی از محصولات این شرکت را در بر می‌گیرد.

بهترین زمان تعویض فیلتر کابین و عوامل موثر بر آن

هر سازنده برای تعویض فیلتر کابین توصیه‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین مطالعه دفترچه راهنما بسیار حائز اهمیت است. اگرچه فیلتر کابین بسته به نوع خودرو و سازنده آن متفاوت است، اما به طور کلی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که پس از طی کردن هر 15 هزار مایل، فیلتر تعویض شود. برخی دیگر متناسب با نوع خودرو و کیفیت فیلتر، توصیه به تعویض آن پس از طی مسافتی به اندازه 25 تا 30 هزار مایل می‌کنند.منطقه‌ای که در آن رانندگی می‌کنید نیز می‌تواند در تعداد دفعات تعویض فیلتر نقش داشته باشد. کسانی که در مناطق شهری، شلوغ یا مکان‌هایی با کیفیت هوای ضعیف رانندگی می‌کنند، ممکن است نیاز بیشتری نسبت به تعویض فیلتر کابین خود پیدا کنند. اگر در مکانی با آب و هوای بیابانی زندگی می‌کنید، ممکن است فیلتر شما سریع‌تر با گرد و غبار مسدود شود و نیاز به تعویض مکرر داشته باشد.اگر دفترچه راهنما ندارید، با مشاهده این علائم بهتر است در اندیشه تعویض فیلتر باشید؛ کاهش یا ضعیف شدن جریان هوا، شنیدن صدای سوت از کانال‌های ورودی هوای کابین و استشمام بوی نامطبوع در وسیله نقلیه.   

راز آسمان پایتخت

فیلتر کابین خودرو-کاماپرس

آیا تعویض فیلتر کابین نیاز به تکنسین دارد؟

اگر خودرو را به تعمیرگاه یا نمایندگی برده‌اید، ممکن است که تکنسین، تعویض فیلتر هوای کابین را توصیه کند. قبل از موافقت، بهتر است فیلتر فعلی خود را ببینید. احتمالا از دیدن فیلتری که با دوده، کثیفی، برگ‌ و شاخه‌ها و سایر آلودگی‌ها پوشانده شده، شگفت زده خواهید شد. با این حال برای تعویض فیلتر کابین نیاز به یک متخصص ندارید. وبسایت فیلترمارکت انواع فیلم‌های آموزشی درباره نحوه تعویض فیلتر خودرو را تولید و بارگذاری می‌کند.

بهترین فیلتر کابین در فروشگاه اینترنتی فیلترمارکت

مجموعه فیلترمارکت با دراختیار داشتن انواع فیلتر، بهترین نوع آن را متناسب با برند و مدل خودرو به مشتریان پیشنهاد می‌کند. علاوه‌ بر امکان خرید آنلاین فیلتر کابین، این فروشگاه اینترنتی انواع فیلتر بنزین، فیلتر هوا و روغن را در اختیار شما می­گذارد. مشتریان ساکن پایتخت و شهرستان‌ها به ترتیب می‌توانند سفارش خود را در عرض 24 و 48 ساعت دریافت کنند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت https://filtermarket.ir به کانال آپارات این فروشگاه نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : فیلتر مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین زمان تعویض فیلتر کابین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز