گواهینامه رانندگی در چه شرایطی باطل می شود؟

گواهینامه چه کسانی باطل می شود؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ابطال یا بی اعتبار کردن گواهینامه به معنای سلب اعتبار قانونی گواهینامه رانندگی است. این امر ممکن است به دلایل مختلفی صورت بگیرد که از جمله این دلایل می‌توان به تکرار تخلفات حادثه ساز از قبیل سبقت و سرعت غیر مجاز، دور زدن در محل ممنوع، عدم پرداخت جریمه ظرف مدت ۴ ماه، مصرف راونگردان‌ها و مشروبات الکلی و . . . اشاره کرد.

به گزارش کاماپرس، باید توجه داشت که زمانی گواهینامه رانندگی باطل می‌شود که فرد تخلفات بسیاری را تکرار کرده و دارای امتیاز منفی باشد. در واقع اگر امتیاز فرد برای بار سوم به ۲۰ امتیاز منفی برسد، برای همیشه امتیاز رانندگی از وی سلب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اطلاع از باطل شدن گواهینامه

اولین روش اطلاع از باطل شدن گواهینامه مراجعه به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی به نشانی اینترنتی rahvar۱۲۰.ir  است. اشخاص می‌توانند به راحتی و به صورت کاملا رایگان از میزان نمره منفی و ابطال گواهی نامه خود  اطلاع یابند.

راز آسمان پایتخت

روش دیگر گرفتن استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سامانه پیامکی است. در این مورد فرد می‌تواند به صورت غیرحضوری شماره گواهینامه خود را که در پشت گواهینامه، به صورت عمودی درج شده به سرشماره پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، ارسال کند و از وضعیت ابطال یا عدم ابطال گواهینانه خود مطلع شود.

به نقل از اقتصاد آنلاین، همچنین لازم به ذکر است که با دانلود برنامه پلیس من امکان اطلاع از نمره منفی و ابطال گواهینامه وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گواهینامه رانندگی در چه شرایطی باطل می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز