برای طراحی ویلا به سبک حرفه‌ای ‌ها چه باید کرد؟

طراحی ویلا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهرنشینی و شلوغی زندگی در دنیای مدرن باعث شده تا در دهه‌های اخیر، طراحی ویلا و ساخت آن در اطراف شهر و مناطق بکر افزایش پیدا کند. به خصوص اگر این مناطق، از جذابیت‌های طبیعی هم برخوردار باشند، پرطرفدارتر هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دکوبوم، به همین خاطر است که متخصصان معتقدند طراحی ویلا باید طوری باشد که فاصله محل زندگی انسان و طبیعت را به کمترین حالت ممکن برساند و با سلیقه کارفرما، تا حد امکان، همخوانی داشته باشند. اما در طراحی ویلا مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر گرفت، کدام است؟

اولین قدم برای طراحی ویلا

آگاهی نسبی درباره اصول طراحی ویلا به کارفرما یا مالک کمک می‌کند بهترین چیدمان فضای داخلی و خارجی را برای خانه پیاده کند. یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی ویلا ، انتخاب مکان مناسب است. معمولا ساکنان شهر تهران ترجیح می‌دهند در مناطق اطراف آن، مانند: کردان، لواسان و دماوند اقدام به طراحی ویلا یا خرید ویلا کنند. نزدیکی به شهر باعث می‌شود تا در کمتر از یکساعت و بدون گیر افتادن در ترافیک‌های طولانی به مکانی راحت و خوش آب و هوا برسید. با این حال، فضای سرسبز و نزدیکی به دریا باعث می‌شود تا طرفداران ساخت ویلا در شهرهای شمالی ایران روز به روز افزایش یابد. انتخاب مکان مناسب باید بر اساس نیازهای مالک و انتظاراتی که از طراحی ویلای شخصی دارد، صورت بگیرد.

طراحی ویلا-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

طراحی ویلا فلت یا دوبلکس؟

یک ویلای کامل شامل قسمت‌هایی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، باغ یا حیاط و استخر است. کارفرما می‌تواند طراحی ویلا را در سبک‌های مدرن، کلاسیک یا تلفیقی اجرا کند. همچنین ساخت ویلای یک طبقه (فلت) و دو طبقه (دوبلکس) یکی از انتخاب‌های پیش روی کارفرماست؛ این تصمیم‌ها کاملاً به سلیقه، نیاز و میزان بودجه فرد بستگی دارد.

هدف اغلب افراد از ساخت ویلا، استراحت و گذران وقت در فضایی آرام و سرسبز است؛ اما برخی دیگر به دنبال طراحی فضا به عنوان لوکیشن عکاسی هستند. بنابراین، بهتر است پیش از اقدام به ساخت، هدف از طراحی ویلا مشخص شود.

اهمیت تفکیک فضا در طراحی ویلا

به طور کلی، فضای ویلا به سه دسته اصلی، تفریحی و خدماتی تقسیم می‌شود. نیازهای اولیه ساکنان ویلا در فضای اصلی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب، سالن پذیرایی و… تامین می‌شود.

فضای تفریحی دقیقاً همان فضایی است که در آپارتمان و خانه‌های شهری از آن محروم هستیم. بسیاری از افراد صرفا برای فراهم کردن فضای تفریحی تصمیم به طراحی ویلا و ساخت آن می‌گیرند. فضای تفریحی ویلا شامل استخر، سالن ورزشی، سونا، جکوزی، فضای سبز و باغ، سالن بازی و… می‌شود که با توجه به بودجه و نیاز کارفرما می‌توان هر تعداد از این فضاها را با امکانات متنوع طراحی کرد.

در نهایت، فضاهای خدماتی قرار دادند که باعث راحتی بیشتر ساکنان خواهد شد. ممکن است طراحی فضای خدماتی برای عده‌ای بیهوده به نظر برسد؛ اما به طور حتم در دراز مدت تاثیر بسیار چشمگیری در رضایت ساکنان خواهد داشت. انباری داخلی یا خارجی، لاندری، تاسیسات، آشپزخانه کثیف و… از جمله فضاهای خدماتی محسوب می‌شوند.

طراحی ویلا-کاماپرس

بهره‌مندی از یک راهنمای جامع برای طراحی ویلا

همانطور که گفته شد، ویلا فضایی است که مطابق با خواسته‌ها و انتظارات کارفرما طراحی می‌شود و طراحی هر یک از فضاهای ویلا می‌تواند منحصر به فرد باشد. با این حال، طراحی ویلا باید به گونه‌ای صورت بگیرد که تمامی فضاها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و به یک هویت واحد برسد.

از این رو، داشتن فضاهای متنوع نمی‌تواند لزوماً به معنای داشتن یک ویلای زیبا و راحت باشد. طراحی ویلا باید توسط یک تیم تخصصی و مجرب انجام شود تا بهترین فضا متناسب با بودجه و انتظارات کارفرما پیاده‌سازی شود.

دکوبوم یک راهنمای جامع آنلاین در زمینه طراحی ویلا مدرن و بازسازی ساختمان است که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده است. در وبسایت دکوبوم، مقالات آموزشی بسیار کاربردی برای ارتقای آگاهی و دانش دکوراسیون توسط تیم متخصص ارائه می‌شود. این مجموعه به یکی از مراجع مفید در زمینه دکوراسیون داخلی در ایران تبدیل شده است. تیم مجرب دکوبوم، علاوه بر تولید مطالب مرتبط با دکوراسیون، پاسخگوی سوالات عموم مخاطبان این پلتفرم نیز خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : دکوبوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “برای طراحی ویلا به سبک حرفه‌ای ‌ها چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز