چطور لکه دئودرانت و عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

چطور لکه دئودرانت و عطر را در تابستان از روی لباس پاک کنیم؟
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با نزدیک شدن به فصل‌های گرم سال و روزهای داغ آفتابی، یکی از مشکلاتی که در رفت‌وآمدهای روزمره با آن مواجه می‌شویم، لکه‌هایی است که روی لباس ایجاد می‌شوند. عامل اصلی برخی از این لکه‌ها، دئودرانت یا سایر عطرهای بهداشتی بدن هستند که معمولا اگر درست شسته نشوند، آثار آن‌ها تا مدت‌ها روی لباس باقی می‌مانند.

کاماپرس در این گزارش با جست‌وجو در خشکشویی‌های آنلاین، راهکارهایی برای از بین بردن لکه دئودرانت از روی لباس ارائه می‌دهد.

لکه دئودرانت چه تفاوتی با لکه تعریق دارد؟

بهتر است قبل از بحث درباره شیوه‌های پاک کردن لکه‌های دئودرانت از روی لباس، تفاوت این لکه‌ها را با لکه‌های تعریق بررسی کنیم. اگر روزانه از دئودرانت‌های ضد تعریق، انواع مام، بادی اسپلش یا بادی میست‌ها برای جلوگیری از تعریق بیش از حد استفاده می‌کنید، این قرار نیست شما را به طور کامل از تعریق محفوظ کند.

فعالیت غده‌های تعریق در بدن بنا به ژنتیک و سایر آیتم‌های بیولوژیکی از یک فرد به فرد دیگرمتفاوت است. به همین خاطر خوب است بدانید این مطلب فقط برای از بین بردن لکه‌های سفیدی که به دلیل استفاده از مواد معطر ایجاد می‌شود کاربرد دارد و برای رفع لکه‌های ناشی از تعریق چندان موثر نیست.

لکه‌های ناشی از تعریق که معمولا زردرنگ هستند بیشتر به خاطر آلومینیوم موجود در ترکیبات عرق ایجاد می‌شود. این ماده با استفاده از دئودرانت‌های آلومینوم‌دار به طور معمول بیشتر شده و درکنار افزایش تعریق، لکه‌ها را نیز بیشتر می‌کند. این‌جا است که انتخاب و خرید یک دئودرانت، مام یا سایر لوازم بهداشتی ضد تعریق، بیشتر از قبل اهمیت پیدا می‌کند؛ چون محصولات بهداشتی مناسب علاوه‌بر اینکه ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و بیماری‌های قارچی و باکتریایی را کاهش می‌دهند، در صرف هزینه و زمان برای شستن لباس‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

لکه دئودرانت چه تفاوتی با لکه تعریق دارد؟

بیشتر بخوانید:

چطور لکه دئودرانت را از روی لباس پاک کنیم؟

اولین کاری که باید در مواجهه با لباس‌های لکه‌دار انجام دهید این است که آن‌ها را کنار بگذارید و لباس دیگری را برای پوشیدن انتخاب کنید؛ واقعیت این است مهم نیست چقدربه لباس لکه‌دارتان دلبسته هستید، استفاده از آن آن هم وقتی لکه‌ها را از رویش پاک نکرده‌اید، جلوه نامناسبی از شما نشان می‌دهد.

همچنین پوشیدن لباس‌های لکه‌دار، بوی دئودرانت قبلی را از بین نمی‌برد و همین باعث می‌شود استفاده مجدد از اسپری، عطر یا هر محصول بهداشتی دیگری، رایحه‌ای نامطبوع روی لباس ایجاد کرده و شما یا اطرافیانتان را آزار دهد. به علاوه درنظر داشته باشید با پوشیدن دوباره لباس و ایجاد لکه‌های جدید، امکان پاکسازی لکه‌های قبلی را به کلی از دست می‌دهید.

چطور لکه دئودرانت را از روی لباس پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه‌ها ابتدا کمی از مواد شوینده قوی یا صابون شفاف را مستقیما روی لکه قرار دهید و اجازه دهید 2 ساعت آن‌ها خوب با هم ترکیب شوند؛ بعد از 2 ساعت هم آن را با دست بشویید و در هوای آزاد منتظر خشک شدن آن‌ها باشید.

راه پیشنهادی دیگر برای رفع لکه‌های دئودرانت از روی لباس، استفاده از لیمو یا ترکیب جوش شیرین و آب ( با نسبت 1 به 3) است که باز مانند راهکار قبلی باید به طورمستقیم روی لکه استفاده شود. البته دقت کنید برای این‌کار حتما جنس پارچه و نوع شست‌وشوی آن را درنظر بگیرید و برچسب‌های لباس که دستورالعمل‌های شست‌وشو روی آن‌هانوشته شده است را مطالعه کنید.

برای اطمینان از عدم آسیب به لباس، ابتدا قسمت کوچکی از پارچه را با لیمو یا جوش شیرین امتحان کنید و اگر آن قسمت دچار آسیب نشد، بخش اصلی لباس را به آن اغشته کنید.

چطور لکه دئودرانت را از روی لباس پاک کنیم؟

انتهای پیام

مرتبط با : تک واشدیجی واش
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز