اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟

اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟ کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خشکشویی لباس عروس بدون شک یکی از چالشی‌ترین و البته حساس‌ترین اقداماتی است که برای لکه‌بری و تمیز نگه داشتن آن، باید انجام دهیم. فارغ از این‌که لباس عروس شاید ارزشمندترین لباس کمد بیشتر خانم‌ها، از نظر معنوی باشد، خرابی آن هنگام شست‌وشو می‌تواند تا حد زیادی ارزش آن را کاهش دهد.

برای حل این مشکل، بیشتر خشکشویی‌ها، با ارائه  دسته‌بندی جدا و به‌کارگیری افراد متخصص و حرفه‌ای برای خشکشویی لباس عروس، می‌توانند نگرانی‌ها را بابت آسیب‌های جدی و در برخی موارد غیر قابل بازگشت به این لباس‌ها، هنگام شست‌وشو یا خشکشویی در خانه را از بین ببرند.

هم‌چنین استفاده از روش سفارش آنلاین و امکان دریافت و تحویل لباس، به‌صورت تخصصی درب منزل، دغدغه رفت و آمد را نیز، برای افراد پرمشغله و شلوغ، رفع می‌کند.

کاماپرس در این گزارش نکاتی را که باید هنگام خشکشویی لباس عروس رعایت کنید، همراه با هزینه این خدمت در چند خشکشویی متنوع را بررسی می‌کند.

برای خشکشویی لباس عروس، جنس پارچه را به مرکز اطلاع دهید

اگر قبل یا درهنگام تهیه لباس عروس به جنس پارچه‌های به‌کاررفته در آن دقت نکرده‌اید، قبل از تحویل لباس به خشکشویی حتما آن را از طراح لباس یا فروشگاهی که آن را تهیه کرده‌اید، سوال کنید.

راز آسمان پایتخت

برخی از پارچه‌های پرکاربرد در طراحی لباس‌های عروس مانند شانتونگ، دوپیونی و تافته اگر با روش‌های نامناسب و ندانسته مانند سایر پارچه‌ها خشکشویی شوند، ممکن است چین و چروک بیشتری به خود بگیرند.

اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟ کاماپرس

بیشتر بخوانید:

برای خشکشویی لباس عروس در خانه، گرمای اتو را به‌طور مناسب تنظیم کنید

درجه حرارت توصیه‌شده اتو در خشکشویی لباس عروس، معمولا بین کم تا متوسط رو به پایین است. با این‌حال اگر برای تنظیم درجه دقیق اتو شک دارید، می‌توانید مابین لباس و اتو، یک حوله قرار دهید، این کار، ریسک ایجاد لک و سوختگی در پارچه را، در اتوکشی‌هایی با درجه حرارت نامناسب، کاهش می‌دهد. دقت کنید رنگ حوله قرار گرفته حتما سفید باشد.

اگر قصد دارید کار اتوکشی لباس عروس را در خانه انجام دهید، برای هر نوع پارچه‌ای بهتر است از اتوی خشک با دمای متوسط یا حتی کم استفاده کنید، تا الیاف نازک پارچه کمترین آسیب را متحمل شوند.

در رابطه با لباس‌هایی از جنس ساتن و ابریشم، بهترین کار هنگام اتوکشی این است که تا حد ممکن از اتوی بخار استفاده نکنید. استفاده از این نوع اتوها می‌تواند لکه‌های روی لباس را از حالت قبلی‌شان عمیق‌تر و حتی بزرگ‌تر کند.

قسمت‌های توری لباس عروس نیز از آن بخش‌های حساس محسوب می‌شوند که توصیه می‌کنیم کار خشکشویی آن‌ها را به یک متخصص بسپارید. نکته مهم در خشکشویی قسمت‌های توری، عدم تماس مستقیم اتو به آن‌ها است. پارچه‌هایی که در این بخش‌ها به‌کار گرفته می‌شوند، در بیشتر موارد در برابر گرما و حرارت بالا مقاوم نیستند، درنتیجه برای کاهش چین و چروک این تورها و هم‌چنین افزایش زیبایی‌شان، بهتر است به‌جای اتو، از بخار استفاده کنید.

اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟ کاماپرس

بعد از خشکشویی لباس عروس، آن را در جای مناسب نگهداری کنید

مراقبت اصولی از لباس عروس، با خشکشویی و اتوکشی آن تمام نمی‌شود. برای این‌که لباس در کمد چین و چروک کمتری به خود بگیرد، آن را به‌طور منظم و صاف آویزان کنید. امروزه آویزهای متنوعی، متناسب با شکل لباس عروس طراحی شده‌اند که با پر کردن قسمت‌های مختلف لباس، از دفرمه شدن آن جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین توصیه می‌شود تا لباس عروس در کمدهایی با رطوبت کم و یا در باکس‌های لباس عروس، با محیط غیر اسیدی، نگهداری شوند.

اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟ کاماپرس

هزینه خشکشویی لباس عروس چقدر است؟

هزینه خشکشویی لباس عروس باتوجه نوع پارچه، قد لباس، اکسسوری‌های به‌کاررفته در آن و … ممکن است در مراکز خشکشویی مختلف، متفاوت باشد. به‌طور کلی این هزینه برای لباس‌های تجملاتی حدود 765 هزار تومان، برای لباس عروس‌هایی با میزان کارشدگی متوسط، 545 هزار تومان و برای لباس عروس‌های ساده، حدود 434 هزار تومان است. خشکشویی تور کارشده عروس نیز حدود 82 هزار تومان و تور ساده، حدود 62 هزار تومان، هزینه دارد.

اتوشویی و خشکشویی لباس عروس چقدر هزینه دارد؟ کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : اسپاردپاکلینتروتمیز
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز