باشکوه ترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان را بشناسید

تور لحظه آخری-کاماپرس

بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان علاوه بر کاربرد آموزشی، دارای اهمیت تاریخی و معماری فوق‌العاده‌ای هستند. اما برخی از دانشگاه‌ها از این نظر در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرند. کاماپرس در این مطلب به معرفی باشکوه‌ترین دانشگاه‌‌های دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دانشگاه کی یو لوون – بلژیک

این دانشگاه واقع در لوون، بلژیک گویی از رمان‌های عاشقانه قدیمی بیرون کشیده شده است. ساختمان این دانشگاه در سال۱۴۲۵ تاسیس شده، بنابراین یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود. کتابخانه مرکزی دانشگاه کی یو نیز یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دانشگاه کینگز لندن – انگلستان

دانشگاه کینگز لندن مشهور از سال ۱۸۲۹ میلادی پذیرای دانشجویان بوده و سال‌ها ۱۴ برنده جایزه نوبل را مورد تعلیم قرار داده است. معماری این دانشگاه نیز قابل توجه است و علاوه بر ساختمان‌های کوچک و بزرگ، کلیسای کوچک کالج کینگ و ساختمان بوش هاوس را در خود جای داده است.

دانشگاه آکسفورد – انگلستان

آکسفورد یکی از نمادین‌ترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود که از سال ۱۰۹۶ دارای تاریخچه‌ای شگفت‌انگیز است. این باعث می‌شود این دانشگاه به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه دنیای انگلیسی‌زبان شناخته شود و درنتیجه گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند.

دانشگاه بولونیا – ایتالیا

دانشگاه بولونیا که در سال ۱۰۸۸ تأسیس شده رسما به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان غرب شناخته می‌شود. معماری برخی از ساختمان‌های این دانشگاه به قرون وسطی و دوران رنسانس باز می‌گردد که از جمله آن‌ها می‌توان به کتابخانه اصلی دانشگاه با سقف قوسی جذابش اشاره کرد.

دانشگاه ییل – ایالات متحده آمریکا

درهای دانشگاه ییل از سال ۱۷۰۱ به روی دانشجویان باز شد، این دانشگاه از آن زمان تاکنون میزبان سخنرانی چهره‌های مهمی مانند جورج دبلیو بوش و مریل استریپ بوده است. پردیس قدیمی مشهور ییل و برج هارکنس ۶۶ متری از گزینه‌هایی است که گردشگران می‌توانند با کمک راهنما از آن بازدید داشته باشند.

دانشگاه تورنتو – کانادا

دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد و نام خود را به‌عنوان یک موسسه آموزش پیشرو در کانادا تثبیت کرد. سه پردیس این دانشگاه به لطف معماری فوق‌العاده‌ خود و ترکیب زیبای سنت و مدرنیته، علاوه بر دانشجویان پذیرای گردشگران نیز هستند.

دانشگاه هوفنهایم – آلمان

این دانشگاه واقع در جنوب اشتوتگارت، بیشتر به کاخ نجیب زادگان و اشراف شباهت دارد تا یک موسسه آموزشی. ساختمان‌های شگفت‌انگیز و‌ قدیمی این دانشگاه از سال ۱۸۱۸ شاهد گذر تاریخ بوده‌اند و حتی مدتی به‌عنوان اردوگاه کار اجباری استفاده می‌شده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز