ثروتمندان از کدام دانشگاه ها فارغ‌ التحصیلان می شوند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق آمار منتشر شده حدود ۱۰ هزار نفر در ایالات متحده دارای ثروت خالص بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هستند. راه رسیدن به این ثروت در این افراد بسیار متفاوت است اما یکی از ویژگی‌های مشترک میان برخی از آن‌ها دانشگاهی است که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی ۸ دانشگاه مشترک میان میلیونرهای آمریکایی می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دانشگاه هاروارد

این دانشگاه یکی از پرافتخارترین مراکز آموزش عالی ایالات متحده است که تاریخ آن به سال ۱۶۳۶ برمیگردد. حدود ۷ درصد از میلیونرهای ایالات متحده از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که در کمبریج، ماساچوست قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مؤسسه تکنولوژی ماساچوست

مؤسسه فناوری ماساچوست همچنین با نام MIT شناخته می‌شود که در کمبریج واقع شده است. این مؤسسه به دلیل کیفیت برنامه‌های آموزشی مهندسی و فیزیکی خود شهرت زیادی دارد و حدود ۵ درصد از ثروتمندترین افراد آمریکایی فارغ‌التحصیل آن هستند.

دانشگاه استنفورد

این دانشگاه در استنفورد، کالیفرنیا واقع شده و به‌عنوان یکی از بهترین مؤسسه‌های آموزش عالی دنیا به‌خصوص در زمینه مهندسی شناخته می‌شود. حدود ۵ درصد از ثروتمندترین آمریکایی‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد هستند.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا واقع در فیلادلفیا به خاطر جمعیت دانشجویان بین‌المللی‌اش شهرت دارد که بیش از ۱۳ درصد از آمار آن را تشکیل می‌دهند. حدود ۴ درصد از میلیونرهای آمریکایی از این مؤسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا واقع در شهر نیویورک به‌عنوان یکی از برترین مراکز تحقیقاتی جهان شهرت دارد. این دانشگاه میزبان جایزه معتبر پولیتزر برای ادیبان و هنرمندان نیز هست. میلیونرهایی که دانش‌آموخته این دانشگاه بوده‌اند حدودا ۴ درصد هستند.

دانشگاه ییل

دانشگاه ییل واقع در در نیوهیون، کنتیکت به خاطر رقابت افسانه‌ای اش با دانشگاه هاروارد شهرت یافته و در همه زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا موسیقی و نمایش سرآمد است. آمار میلیونرهای فارغ‌التحصیل این دانشگاه حدودا ۴ درصد است.

دانشگاه کرنل

این دانشگاه واقع در ایتاکا، نیویورک بیشتر به خاطر برنامه‌های مهندسی و معماری خونه شناخته شده و محل تحصیل ۵۰ نفر از برندگان جایزه نوبل بوده است. حدود ۳ درصد از ثروتمندترین افراد آمریکایی دانش آموخته این دانشگاه هستند.

دانشگاه پرینستون

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی آمریکا به شمار می‌رود که محل تحصیل دو رییس‌جمهور، جیمز مدیسون و وودرو ویلسون بوده است. این دانشگاه همچنین به دلیل روابط بین‌الملل، مطالعات روابط عمومی‌ و زیبایی در معماری آن مشهور است. حدود ۳ درصد از ثروتمندترین افراد آمریکایی دانش آموخته این دانشگاه هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ثروتمندان از کدام دانشگاه ها فارغ‌ التحصیلان می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز