امسال عید بادام هندی نخرید؛ غیر بهداشتی است!

لست سکند

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران، اعلام کرده که در حال حاضر نرخ مصوبی برای آجیل وجود ندارد. ضمنا بادام هندی موجود در بازار قاچاقی بوده و برگه بهداشتی برای آن‌ها صادر نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احمدی اعلام کرده که بادام هندی که اکنون در بازار وجود دارد، قرنطینه نشده، بنابراین از لحاظ سلامت مشکل دارند. قیمت آجیل امسال هم مشخص نیست. زیرا انواع و اقسام آجیل در وزن و جنس مختلف در بازار وجود دارد و نمی‌توان یک نرخ مشخص برای آن اعلام کرد. هم اکنون آنچه که نرخ آجیل و خشکبار روز را تعیین می‌کند، میزان عرضه و تقاضا، تولید، صادرات و نرخ ارز است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اما این مقام مسئول اعلام کرده نرخ انواع آجیل و خشکبار عید نسبت به شب یلدا تفاوت چندانی ندارد. داده‌ها بیانگر این است که قدرت خرید مردم برای خرید آجیل بسیار کم شده و مردم برای خریداری این محصولات تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهند. در حال حاضر مانند شب یلدا به خوبی محصولات آجیل و خشکبار عرضه شده و امید است مردم از این بخش استقبال کافی به عمل آورند.

نرخ مخلفات آجیل شب عید چقدر است؟

به گزارش اقتصاد نیوز، در حال حاضر در بازار میوه و تره بار، قیمت تقریبی هر کیلوگرم مغز بادام به 238 هزار تومان، بادام منقای به 220 هزار تومان و بادام زمینی ممتاز به 95 هزار تومان می‌رسد. انواع پسته هم نرخ‌های متفاوتی دارد و قیمت این محصول در بازه 265 هزار تا 285 هزار تومان است. تخمه جابانی هم تقریبا با قیمت 150 هزار تومان به فروش می‌رود. میانگین نرخ مغز فندق در بازار هم 280 هزار تومان و قیمت با پوست آن، 150 هزار تومان است. قیمت هر کیلوگرم بادام هندی هم تقریبا به 340 هزار تومان می‌رسد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز