موشک های جدید و مخوف سامانه اس 500 روسیه

تور لحظه آخری-کاماپرس

وزیر دفاع روسیه، سرگی شویگو، به خبرگزاری‌ها گفت که نیروهای مسلح این کشور در سال جاری اولین نمونه از سامانه موشکی نسل بعد یعنی اس-۵۰۰ ای دی را دریافت خواهند کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، این سامانه در نوع دفاع هوایی دوربرد و دفاع ضد موشکی تحویل خواهند شد که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه توانایی‌های نظامی روسیه است.

بیشتر بخوانید:

شرکت هوا و فضای Almaz-Antey، توسعه اس-۵۰۰ را از سال ۲۰۱۰ و با هدف خنثی کردن طیف گسترده‌ای از تهدیدات فناوری‌های جدید نسل پنجم، در سرعت و ارتفاعات مختلف آغاز کرد.

راز آسمان پایتخت

گزارش‌های منتشر شده در سال جاری حاکی از آن است که اس-۵۰۰ به طرز خارق‌العاده‌ای در ردیابی اهداف مافوق صوت موفق بوده و انعطاف پذیری بالای آن در برابر تداخل الکترونیکی بقای آن در وضعیت‌هاس چالش برانگیز را افزایش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که تولید آن در این سال‌ها با تاخیرهای گوناگون همراه بوده و کارشناسان معتقدند سران روسیه این کار را عمدا و برای در مرکز توجه قرار دادن اس-۴۰۰ و صادرات آن به سراسر جهان انجام داده‌اند.

از جمله ویژگی‌های کلیدی اس-۵۰۰ می‌توان به قابلیت‌های موشکی دوربرد، مجموعه راداری پیشرفته و توان شناسایی اهداف بالستیک و هوابرد اشاره کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز