چین از شکارچی جنگنده اف 22 آمریکا رونمایی کرد

تور لحظه آخری-کاماپرس

پژوهشگران چینی با همکاری نیروی هوایی این کشور به تازگی اعلام کرده‌اند یک فناوری جدید راداری را توسعه داده‌اند که به راحتی می‌تواند جنگنده‌های رادار گریز از جمله جنگنده اف 22 آمریکا را شناسایی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، جنگنده آمریکایی اف 22 به خاطر طراحی خاصش پیشرفته‌ترین جنگنده جهان محسوب می‌شود. این جنگنده سطح مقطع راداری بسیار کوچکی در حدود  0/16 اینچ دارد و تشخیص و رهگیری آن برای رادارهای متعارف بسیار دشوار است.

سیستم راداری جدیدی که پژوهشگران چینی توسعه داده‌اند می‌تواند یک جنگنده با ابعاد اف 22 را مانند یک جنگنده معمولی و شش فوت مربعی تشخیص بدهد، به این ترتیب، مقطع راداری اف 22 نزدیک به 60 هزار بار بزرگ‌تر می‌شود.

پژوهشگران چینی همچنان مدعی شده‌اند که می‌توانند جنگنده اف 22 را در یک میدان نبرد گسترده به وسعت 63 هزار کیلومتر مربع شناسایی و موقعیت دقیق آن را با دقت بسیار بالا تعیین کنند.

راز آسمان پایتخت

سیستم راداری جدید چین فقط به سه رادار نیاز دارد که می‌توانند بر روی زمین، جزیره‌ها، کشتی‌ها یا حتی بر روی هواپیماها مستقر بشوند.

توسعه دادن این سیستم راداری جدید به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه مورد نظر قرار گرفته است و چین می تواند آن را در مناطقی مانند دریایی جنوبی چین و غرب اقیانوس آرام به کار بگیرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز