چین نخستین باتری نیمه جامد جهان را می سازد

در یک گام بسیار بزرگ به سوی تکامل نسل آینده خودروهای برقی، شرکت چینی آی ام موتورز که در زمینه ساخت خودروهای برقی فعالیت دارد، تولید یک باتری نیمه جامد برای خودروهای برقی را آغاز کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این باتری جدید که کمپانی آی ام (IM) آن را لایت‌یر (Lightyear) نام‌گذاری کرده است، منبع اصلی تأمین نیرو برای خودرو پرچمدار این کمپانی یعنی خودرو خودرو برقی ال6 لایت‌یر مکس (L6 Lightyear Max) بوده و قیمتی در حدود 45600 دلار دارد.

کمپانی آی ام، یک جوینت ونچر بین سایک و علی بابا (SAIC and Alibaba) محسوب می‌شود و نخستین بار سدان L7 و شاسی بلند برقی LS7  را به بازار عرضه کرده است.

راز آسمان پایتخت

آن‌طور که کمپانی سازنده اعلام کرده است این باتری جدید به صورت کاملاً جامد نیست، در عوض ساختاری مایع و نیمه جامد دارد که در آن ذرات جامد در یک الکترولیت مایع شناورند.

خط تولید این باتری نیمه جامد در بهار 2022 راه اندازی شده ولی تا کنون جزییات فنی بیشتری از آن منتشر نشده است. این باتری در چند نسخه بر روی خودروهای برقی سوار خواهد شد و قوی‌ترین نسخه آن که 130 کیلوواتی است می‌تواند بیش از 1000 کیلومتر برد داشته باشد.

به گفته کمپانی آی ام، باتری نیمه جامد جدید بسیار ایمن است و می‌تواند در مدت کمی شارژ شده و مشکلات مربوط به زمان شارژ و برد خودروهای برقی را به میزان زیادی حل کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز