مخرب ترین موشک های بالستیک جهان در سال 2024

موشک‌های بالستیک پرتابه‌هایی دور برد هستند که در مرحله اوج‌گیری هدایت می‌شوند تا در میانه خط سیر خودشان یک مسیر تعیین شده را طی کنند و پس از عبور از جو زمین، دوباره به منظور برخورد به هدف به داخل جو باز می‌گردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، موشک‌های بالستیک را می‌توان با کلاهک‌های متعارف یا هسته‌ای مسلح کرد و از سلاح‌های بسیار استراتژیک محسوب می‌شوند. از میان مخرب‌ترین موشک‌های بالستیک می‌توان به موشک تریدنت 2، آر اس-24 یارس، مینوتمن 3، دانگ‌فنگ-41 و آر اس-28 سارمات اشاره کرد.

موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای توسط کشورهای مختلفی توسعه داده شده و جزو مخرب‌ترین و موثرترین سلاح‌ها قلمداد می‌شوند.

موشک تریدنت 2

راز آسمان پایتخت

موشک تریدنت 2 که با نام تریدنت D5 نیز شناخته می‌شود در اختیار ایالات متحده آمریکا و انگستان قرار دارد. این موشک توسط زیردریایی شلیک می‌شود و می‌تواند چندین کلاهک هسته‌ای را تا مسافتی بیش از 12000 کیلومتر با خود حمل کند.

موشک تریدنت 2 از سال 1990 وارد خدمت شده است و پیوسته به روزرسانی‌هایی بر روی آن اعمال شده است تا دقت و برد آن ارتقاء بیابد. این موشک یکی از قوی‌ترین و قابل اطمینان‌ترین موشک‌های جهان به شمار می‌آید و یکی از عناصر بسیار مهم در استراتژی بازدارندگی هسته‌ای آمریکا و انگستان محسوب می‌شود.

موشک آر اس-24 یارس

آر اس-24 یارس یک موشک بالستیک بین قاره‌ای روسی است که می‌تواند چندین کلاهک هسته‌ای را تا مسافت 11000 کیلومتری حمل کند. این موشک یکی از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در زرادخانه روسیه است و نقشی مهم در استراتژی بازدارندگی هسته‌ای این کشور ایفا می‌کند.

موشک مینوتمن 3

 مینوتمن 3 یک موشک بالستیک بین قاره‌ای است که توسط نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موشک تنها موشک بالستیک در حال خدمت امریکا است که از روی سطح زمین پرتاب می‌شود و می‌تواند چندین کلاهک هسته‌ای حمل کند. موشک مینوتمن 3 از سال 1970 وارد خدمت شده و به منظور بالا بردن دقت، اطمینان‌پذیری و برد پیوسته به روزرسانی شده است. این موشک 13000 کیلومتر برد دارد و در سیلوهای متعددی در ایالات مختلف آمریکا نگهداری می‌شود.

موشک دانگ‌فنگ-41

دانگ‎فنگ-41  موشک بالستیک بین قاره‌ای چین است و نخستین بار در سال 2015 معرفی شد. این موشک یکی از قوی‌ترین موشک‌های بالستیک جهان است و می‌تواند بیش از 10 کلاهک هسته‌ای را تا مسافت 12000 کیلومتری حمل کند. لانچر این موشک بر روی یک کامیون غول‌پیکر سوار شده است و در درگیری‌های شدید پیوسته می‌توان آن را جا به جا کرد.

موشک آر اس-28 سارمات

آر اس-28 سارمات یک موشک بالستیک بین قاره‌ای روسی است که هم اکنون در حال توسعه است و انتظار می‌رود جایگزین موشک قدیمی تر آر-36 ام2 بشود. سامارت به گونه‌ای طراحی شده است که قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک بالستیک جهان باشد و می‌تواند چندین کلاهک هسته‌ای را تا 18000 کیلومتر حمل کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز