افزایش قیمت میلگرد سایز 25 با نرخ ارز مرتبط است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این هفته، نرخ روز آهن آلات افزایش تدریجی را تجربه کرد که این افزایش قیمت تا امروز نیز در بسیاری از مبادلات ادامه داشت. با این وجود برخی از شرکت‌ها هم محصولات خود را با قیمت ثابت به فروش رساندند و قیمت برخی محصولات مانند میلگرد سایز ۲۵ کاهش یافت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز نیز روزهای افزایشی را طی می‌کند و دیروز تا نزدیکی کانال 32 هزار تومانی هم رسید و دست آخر، در پایان رو با کمی عقب نشینی در بازار آزاد حدود 31 هزار و 350 هزار تومان به فروش رسید.

اما اینکه ممکن است شورای حکام علیه ایران قطنامه‌ای صادر کند به آتش افزایش نرخ ارز دامن می‌زند. همین امر آدرس افزیش قیمت آهن و فولاد نیز در بازار را مخابره می‌کرد اما پس از پایان نشست شورای حکام که بدون قطعنامه‌ای علیه ایران به سر شد، روند نزولی نرخ دلار را رقم زد.

قیمت میلگرد سایز 25

نوسانات چند روز گذشته شامل افزایش قیمت میلگرد آجدار تا حدود 50 الی 300 تومان هستند. البته امروز قیمت میلگرد سایز 25 شرکت سیادن ابهر کاهشی بوده و به 14 هزار و 266 تومان رسیده است. به نظر می‌رسد تعدادی از کارخانه‌ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند و چند شرکت نیز کاهشی بودند. با این وجود کف قیمت میلگرد روز گذشته عمدتا بین ۱۵ هزار و ۳۰۰ الی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌شد. در بیشتر کارخانه‌ها میلگرد سایز 25 به قیمت 14 هزار و 771 تومان معامله شد.

راز آسمان پایتخت

قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی اکثرا ثابت اعلام شد اما افزایش ۱۰ الی ۶۰ هزار تومانی هم در چند شرکت مشهود بود ولی سایز ۲۰ و ۲۲ تیر ذوبی حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشت.

در نهایت گفتنی است که اگرچه در چندماه گذشته، بیشتر تحرکات بازار آهن مستقل از بازار ارز بود و به عوامل دیگری ربط داشت اما با دورباره ملتهب شدن نرخ ارز، بازار آهن هم به موازات افزایش نرخ دلار، دچار نوسان شده است. در ادامه قیمت آهن آلاتی همچون میلگرد سایز 25 و تیرآهن و ورق قابل مشاهده است.

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز