افزایش جزئی قیمت دلار ؛ یورو  ۳۱ هزار و ۳۰۰  تومان

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت دلار روند افزایشی به خود گرفته است و در حال حاضر در بازار قیمت هر دلار ۲۵ هزار و ۶۸۰ تومان شده است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس اعلام نرخ صرافی ملی ایران قیمت ارز نسبت به روز گذشته با افزایش جزئی به هر یورو 31 هزار و 300 تومان و هر دلار 25 هزار و 380 تومان رسیده است.

نرخ دلار نسبت به آخرین معاملات دیروز ۱۳۰ تومان اتفزایش یافت  و یورو نیز ۱۰۰ تومان گران  شد.

قیمت دلار و یورو در آخرین معاملات دیروز  به ترتیب ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان و ۳۱ هزار و ۲۰۰  تومان  بوده است.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (سوم دی ۹۹) هر دلار آمریکا به مبلغ۲۵هزار و ۶۸۰  تومان و هر اسکناس یورو به قیمت  ۳۱ هزار و ۳۰۰  تومان به فروش می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

نرخ ارز بودجه، سیگنال ارزانی نیست

میثم خسروی، کارشناس امور بانکی، در پاسخ به این سوال که آیا نرخ 11 هزار و 500 تومانی سیگنال ارزانی ارز در سال 1400 است، به تجارت نیوزمی‌گوید: نرخ تعیین شده برای تبدیل درآمد ارزی دولت به ریال برای ورود به بودجه است، این به آن معنا نیست که پیش‌بینی دولت این است که دلار تا این محدوده پایین بیاید.

او توضیح می‌دهد:  سال گذشته این نرخ پنج هزار و 500 تومان بود چرا که بخش قابل توجهی از این ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومانی به فروش می‌رسید. ارز چهار و 200 تومانی موجب شده بود نرخ میانگین هم پایین بیاید اما امسال تخصیص ارز ترجیحی شدیدا محدود شده است به همین دلیل میانگین هم افزایش یافته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به باور او اگر دولت خودش در بازار نرخ ارز تعیین می‌کرد و ارز ترجیحی تخصیص نمی‌داد این حرکت می‌توانست سیگنالی مثبت باشد اما در حال حاضر این تحلیل درست نیست و بر اساس آن فقط می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالا سهم ارز چهارهزار و 200 تومانی نسبت به سال پیش کمتر خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز