استفاده از دزدگیر اماکن چه مزیت‌هایی دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروزه، افراد زیادی برای افزایش سطوح امنیتی منزل و محل کار خود از دزدگیر اماکن استفاده می‌کنند. در ابتدا دزدگیر‌های اماکن، ساختار ساده‌ای داشتند و صرفاً با ایجاد سر و صدا از طریق آژیر، حرکت مشکوک را به اطرافیان اعلام می‌کرد یا با ترساندن دزد از خسارت احتمالی جلوگیری می‌کرد. اما حالا، این نوع از دزدگیرها بسیار پیشرفت کرده‌اند و کارایی زیادی دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه انواع مختلف دزدگیر اماکن این امکان را دارند که از طریق اتصال به خطوط تلفن، حرکت غیرقانونی را به صاحب خانه یا مغازه یا پلیس گزارش بدهد. به علاوه، جدیدترین دزدگیرهای بازار قابلیت اتصال به وای فای را نیز دارند و مالکان می‌توانند از راه دور و از طریق تلفن همراه وضعیت این دستگاه‌ها را کنترل کنند.

وظیفه دزدگیر اماکن، اعلام سرقت و اعلام ورود غیرمجاز در اثر تشخیص حرکات مشکوک است. در واقع، سنسورهای این دستگاه توسط حرکت یا نور چراغ قوه فعال شده و اعلام خطر می‌کند. اما دزدگیر اماکن چگونه کار می‌کند و اجزای اصلی آن چیست؟ کدام برند برای خرید دزدگیر اماکن بهتر است؟

نحوه کارکرد دزدگیر اماکن

این سیستم امنیتی از مجموعه‌ای از سنسورها و آژیرهایی که به دستگاه مرکزی متصل شده‌اند، تشکیل شده است. اگر هر یک از سنسورها حرکت و نفوذ مشکوکی را تشخیص بدهد، آژیرها به صدا در می‌آید و سیستم فوراً با صاحب خانه یا مغازه، پلیس یا گروه امنیتی تماس می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

شاید برای برخی این ابهام پیش بیاید که می‌توان به راحتی با قطع برق، دزدگیر اماکن را از کار انداخت؛ اما این سیستم‌ها معمولاً به یک باتری پشتیبان برای چنین مواقعی مجهز هستند. همچنین، با امکان کنترل از راه دور می‌توان در هر لحظه و در هر کجا از وضعیت سیستم امنیتی مطلع شد.

اجزای دزدگیر اماکن

اجزای اصلی دزدگیرهای اماکن استاندارد شامل: مدار آژیر، مدار باز و بسته، مدار شارژ باتری و انواع حسگرها، آژیرها و هشداردهنده‌ها می‌شود. البته برخی از دزدگیرها پیشرفته‌تر و دارای اجزای بیشتری هستند و به همین خاطر به چراغ هشداردهنده چشمک‌زن، انواع سنسور در و پنجره، دستگاه مرکزی دزدگیر، رادار، سنسور حرکتی، سنسور مادون قرمز، شماره‌گیر اتوماتیک و پدال یا شاسی اضطراری هم مجهزند.

انواع سنسورهای دزدگیر اماکن

سنسورها وظیفه تشخیص حرکات مشکوک یا نفوذ را بر عهده دارند و در انواع مختلفی عرضه می‌شود. مشورت با یک تیم متخصص در زمینه سیستم‌های امنیتی می‌تواند برای انتخاب سنسور مناسب بسیار راهگشا باشد.

تیم فروش دی سی ای کالا برای هر بخش، از متخصصان همان رشته استفاده کرده است تا مشتریان بتوانند با خیال آسوده، بهترین انتخاب و خرید را داشته باشند. در ادامه، انواع سنسورهای دزدگیر اماکن معرفی می‌شود.

سنسور حرکتی: این سنسورها باید در ورودی‌های اصلی یا راهروها تعبیه شود تا حرکات غیرقانونی را سریعاً تشخیص دهد. نکته جالب این است که برخی از سنسورهای حرکتی به تحرک حیوانات حساس نیست و می‌توان با وجود حضور حیوان در خانه، دزدگیر را فعال کرد.

سنسور درب ورودی: این سنسورها دو قسمت دارند؛ یکی روی پنجره یا در نصب شده و دیگری بر روی قاب یا چهارچوب در و پنجره. زمانی که این 2 قسمت از یکدیگر جدا شوند، دزدگیر به مالک هشدار می‌دهد. سنسور درب ورودی به سنسور مگنت یا درب و پنجره نیز معروف است.

سنسور دود، نشت آب و گاز: این سنسورها با تشخیص دود ناشی از آتش‌سوزی، نشت آب و گاز، فعال می‌شود و دزدگیر به صدا درمی‌آید. نکته مهم این است که این نوع از سنسورها به تنهایی قابل نصب نیستند. در واقع، با تعبیه یک سیستم امنیتی دزدگیر اماکن می‌توان از سنسورهای دود، نشت آب و گاز نیز بهره‌مند شد.

بهترین دزدگیرهای اماکن

برندهای مختلفی در بازار برای خرید دزدگیر خانه یا محل کار وجود دارد؛ اما برندهایی مانند BETA، GMK و Firewall از دزدگیرهای معروفی هستند که به دلیل تنوع و امکانات مناسب، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. مجموعه دی سی ای کالا، معتبرترین و باسابقه‌ترین مرکز خرید و نصب سیستم‌های امنیتی در سراسر کشور است که با ارائه ضمانت کالا، امکان خرید مطمئن را برای مشتریان فراهم می‌کند. این فروشگاه، دارای نمایندگی اکثر برندهای مطرح در کشور است و خریداران می‌توانند خدمات مدنظر را از شرکت اصلی دریافت کنند. امکان پرداخت در محل و 7 روز ضمانت بازگشت کالا از دیگر مزیت‌های خرید از دی سی ای کالا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : دی سی ای کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز