آیا مخابرات ورشکست می شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

طبق گفته‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابرات نیاز به منابع دارد که اگر تامین نشود، ورشکست خواهد شد و به دنبال آن اپراتورهای دیگر نیز با مشکل روبرو می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، عیسی زارع‌پور اشاره کرد: 11 و 12 سال است که تعرفه مخابرات افزایشی نداشته و بارها در کمیسیون‌های مجلس حضور داشتیم که چرا حقوق پرسنل مخابرات پرداخت نمی‌شود یا آنکه چرا ایثارگران تبدیل وضعیت نمی‌شوند و…. با توجه به آنکه هزینه‌های مخابرات افزایش داشته  ولی درآمدها همچنین تعرفه‌های آن طی 10 سال گذشته ثابت بوده است.

میزان آبونمان تلفن ثابت

زارع‌پور همچنین درباره آبونمان توضیح داد: میزان آبونمان برای شهرستان 10 هزارتومان، برای مرکز استان 15 هزارتومان و برای تهران  20 هزارتومان میزان آبونمان تعیین شده که حداقل کارکرد است. یعنی اگر فردی در شهرستان 10 هزارتومان پول تلفنش شود همان میزان را پرداخت می‌کند ولی اگر کمتر از این عدد استفاده کند حداقل مبلغ از وی گرفته می‌شود زیرا هزینه نگهداری هر خط تلفن برای مخابرات بیش از 25 تا 35 هزارتومان است.

وزیر ارتباطات و فناوری درباره افزایش هزینه آبونمان تلفن ثابت و عدم حضور آن در بودجه اظهار کرد: این موضوع به بودجه ارتباطی ندارد و وزارت ارتباطات تعرفه‌ها را مشخص می‌کند که ستاد تنظیم بازار نیز آن را تایید کرده است.

راز آسمان پایتخت

او همچنین درباره اظهار نظر شورای رقابت درخصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت توضیح داد: شورای رقابت با مخابرات اختلاف حقوق دارد و این موضوع ارتباطی با این مباحث ندارد،  بر اساس مصوبه شورای رقابت این تعرفه تعیین شده است. البته شورای رقابت اعتقاد دارد که این مصوبه برای سال 1400 بوده و برای امسال باید بررسی شود.

زارع‌پور همچنین گفت: مخابرات نیازمند منابع برای توسعه و ارائه سرویس بهتر است که دولت باید آن را تامین کند یا آنکه درآمدها افزایش پیدا کند. این شرکت خصوصی بوده که واگذار شده و باید توانایی تامین هزینه‌های خود را داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز