آیا بیبی دوج به شیبا می رسد؟

بیبی دوج - کاماپرس

بیبی دوج (BABAYDGOE) و شیبا اینو (SHIB) هر دو میم کوین هستند که به‌دلیل ماهیت مشابه‌شان، بسیاری از افراد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. سوال بسیاری از سرمایه گذاران تازه‌وارد به بازار ارز دیجیتال این است که آیا قیمت بیبی دوج به شیبا اینو می‌رسد؟ در این مطلب پاسخ خواهیم داد.

عوامل تاثیرگذار بر همگرایی قیمت بیبی دوج و شیبا اینو

در ادامه این قسمت، بدون مقدمه‌سازی به اصل مطلب می‌رویم و احتمال رسیدن قیمت BABYDOGE به SHIB را از جهات مختلف بررسی می‌کنیم.

فاندامنتال‌ها

همانطور که می‌دانید، عوامل فاندامنتال نظیر توسعه‌ها و نقشه راه پروژه‌ها، حمایت جامعه، آدرس‌های فعال و ده‌ها معیار دیگر از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت یک دارایی دیجیتال هستند. بیبی دوج و شیبا اینو نیز از این نظر با هم تفاوت فاحشی دارند.

برای بی بی دوج، هدف افراد از خرید آن، صرفا نگهداری و امید به افزایش قیمت آن است. همانطور که در وبسایت این پروژه درج شده است، عرضه ماکزیمم BABYDOGE ثابت است تا از تورمی شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. علاوه بر این، بخشی از کارمزدهای هر تراکنش در شبکه این ارز دیجیتال به هولدرهای آن تعلق یافته و بخشی از آن برای استراتژی‌های نقدینگی تخصیص می‌یابد. علاوه بر این، بیبی دوج برای افزایش کمیابی توکن‌ها خود، مکانیزم توکن سوزی را پیاده‌سازی کرده است؛ به مرور زمان و به صورت دوره‌ای، بخشی از توکن‌های BABYDOGE از عرضه در گردش حذف می‌شوند.

اما در شیبا اینو قضیه کمی متفاوت است. با وجودی که بسیاری از افراد، میم کوین‌ها را مشابه شت کوین‌ها یا همان زرد ارزها می‌دانند، اما شیبا اینو از این ماهیت فاصله گرفته و با توسعه‌های مختلف، درصدد جذب کاربران بیشتر است؛ مواردی نظیر پیاده‌سازی مکانیزم توکن سوزی، راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap)، عرضه توکن حاکمیتی بون (BONE)، عرضه توکن پاداشی لیش (LEASH)، متاورس آموزشی و اجتماعی شیباورس (Shibaverse)، کالکیشن توکن ان اف تی شیبوشیز (Shiboshis)، بلاک چین لایه 2 شیباریوم (Shibarium)، فروشگاه شیباکالز (Shibacals)، بازی بلاک چینی شیبا اترنیتی (Shiba Eternity) و آکادمی آموزشی شیب مگزین (Shib Magazine) از جمله آن‌ها هستند. علاوه بر این‌ها، مدیر تیم مارکتینگ شیبا اینو، لوسی (Lucie)، در توییتی از استراتژی جاه‌طلبانه این پروژه به‌نام “The Big Plan from The Shiba State” که قرار است در سال 2024 و 2025 اجرا شود، سخن گفته است. در این نقشه راه، بر تمرکززدایی و قدرت‌بخشی جامعه و بهبود حاکمیت در شیباریوم به سمت مدلی مشارکتی و دموکراتیک‌تر تاکید شده است.

راز آسمان پایتخت

از این مقایسه می‌توان نتیجه گرفت که حداقل از نظر فاندامنتال، شیبا اینو از بیبی دوج جلوتر است و احتمالا کاربران بیشتری را به سوی خودش جلب کند که باعث رشد بیشتر قیمت آن نسبت به بیبی دوج کوین خواهد شد.

عرضه در گردش و مارکت کپ

در حال حاضر در بهمن 1402، بیبی دوج در محدوده 0.000000001232 دلاری معامله می‌شود و شیبا اینو در سطح 0.00000981 دلاری قرار دارد. بررسی این دو قیمت نشان می‌دهد که برای رسیدن قیمت بیبی دوج به شیبا اینو، BABYDOGE باید حداقل سه صفر از قیمت خود کم کند. برای اینکه بدانیم عملی شدن این اتفاق چقدر محتمل است، باید به دو معیار عرضه در گردش و مارکت کپ رجوع کنیم.

حالا عامل تاثیرگذار مهم بعدی بر همگرایی قیمت بیبی دوج و شیبا اینو، عرضه در گردش و به تبع آن، ارزش بازار آن‌هاست؛ بیبی دوج با قیمت فعلی 0.000000001232 دلاری و عرضه در گردش بالای 143 کوادریلیون واحدی، دارای مارکت کپ 177 میلیون دلاری است. شیبا اینو هم با قیمت فعلی 0.00000981 دلاری و عرضه در گردش بالای 589 تریلیون واحدی، دارای ارزش بازار 5.7 میلیارد دلاری است.

همانطور که گفتیم، برای رسیدن قیمت بیبی دوج به شیبا اینو، باید حداقل 3 صفر از قیمت آن کم شود؛ یعنی قیمت آن 1000 برابر شود. البته با این اتفاق، باز هم بین 0.000001232 دلار بیبی دوج و 0.00000981 شیبا اینو فاصله زیادی وجود خواهد داشت، ولی برای راحت شدن محاسبات فعلا همین رقم را در نظر می‌گیریم. حالا 1000 برابر شدن قیمت BABYDOGE یعنی چه؟ یعنی مارکت کپ آن نیز باید 1000 برابر شود. در این حالت، ارزش بازار 177 میلیون دلاری بیبی دوج کوین نیز به 177 میلیارد دلار خواهد رسید.

نتیجه‌گیری

با جمع بندی موارد مذکور، می‌توانیم نتیجه بگیریم که اگر رسیدن قیمت بیبی دوج به شیبا اینو بعید نباشد، آسان هم نیست و حداقل در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد. 1000 برابر شدن قیمت یک رمز ارز کار بسیار دشواری است که به ورود سرمایه عظیم از سوی افراد نیاز دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت 24
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز