۱۴ نکته که باید درباره صحت بدانید

گروه صنعتی و بازرگانی صحت
لست سکند

دهخدا واژه‌ی «صحت» را تندرستی و سلامتی معنا می‌کند. اما کمتر کسی در ایران است که با شنیدن این واژه بسته‌بندی سبزرنگ شامپوهای صحت با شعار «محصولات صحت هدیه‌ای از دل طبیعت» برایش تداعی نشود.

کاماپرس برآن است تا با بیان ۱۴ نکته، این شرکت صنعتی و بازگانی را برای فعالان حوزه آرایشی و بهداشتی بیشتر معرفی کند:

۱. شرکت صنعتی و بازرگانی صحت در سال 1335 در تهران با نام شرکت سدر صحت کار خود را با تولید و بسته‌بندی بهداشتی پودر سدر شروع کرد.

۲. در سال 1355 با ورود صنعت شامپو به ایران، ایده‌ی تولید شامپوی گیاهی را اجرا کرد. اما در سال 1381 دیگر به جای تولید تک محصول، محصولات گروهی را تولید می‌کرد.

۳. صحت در سال 1393 با نام فعلی فعالیت خود را در بخش خصوصی ادامه داد؛ مدیرعامل کنونی این شرکت فرهاد نیل‌فروشان است.

راز آسمان پایتخت

۴. صحت نخستین تولیدکننده شوینده‌های گیاهی در ایران است. اولین تولید این شرکت برپایه گیاه سدر و با بسته‌بندی‌های تیوبی 40 گرمی بود.

۵. سال 1395 این شرکت محصولات جدیدی را معرفی و به بازار عرضه کرد. اکنون مهم‌ترین محصولات شرکت صحت، شامپوها، بدن‌شوها‌، انواع نرم‌کننده، مایع دستشویی و ظرفشویی، سفیدکننده، خمیردندان و محصولات هتلی برگرفته از گیاهانی چون سدر، حنا، بابونه، سیر، نارگیل و… هستند.

۶. این شرکت علاوه بر حفظ جایگاه 64 ساله خود در ایران، محصولات خود را به کشورهایی نظیر امارات متحده ی عربی، عمان، کویت، قطر، بحرین، عربستان سعودی، عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و آذربایجان صادر می‌کند.

۷. شرکت صحت فعالیت‌های خود را در جهت حمایت از محیط زیست انجام می‌دهد. این شرکت از ورود مواد شیمیایی به آب و خاک جلوگیری می‌کند و همچنین به‌جای استفاده از مواد یکبار مصرف، از مواد چندبار مصرف استفاده می‌کند. شرکت صحت در زمینه مدیریت پسماند و انتقال ضایعات نیز فعالیت‌هایی انجام داده است.

۸. صحت به مسئولیت اجتماعی خود نیز واقف است و تاکنون رویکردهای حمایتگرانه‌ای نسبت به فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی ملی و بین‌المللی اتخاذ کرده است.

۹. همچنین با حمايات مالي و توزيع بسته‌هاي بهداشتي مراکز خيريه، توان بخشي و اشتغال‌زايي اقشار آسيب‌پذير، نهادهاي حمايتي از بيماران خاص، صعب العلاج يا نيازمند، خانواده‌هاي محروم، کودکان کار تلاش خود را ادامه داده است.

۱۰. اين برند با برپايي کمپين‌هاي بهداشت فردي در ميان گروهي از مادران جوان و دانش آموزان، سعی در آگاه سازی اقشار مختلف در این حوزه دارد.

۱۱. از مراکز خیریه منتخب این شرکت می‌توان به خیریه معلولین ذهنی وحدت، بنیاد نیکوکاران شریف و جمعیت امام علی (ع) اشاره کرد.

۱۲. شرکت صحت دارای گواهینامه بین‌المللی تولید ناب، گواهینامه بین‌المللی تولید زیست محیطی، گواهینامه بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت و گواهينامه تاييد توانمندي فناورانه صادره از معاونت نوآوري، تجاري سازي و انتقال فناوري است. همچنین این شرکت تندیس‌های برند پیشتاز صنعت شوینده، بهترین رهبران کسب و کار و رضایتمندی مشتری را نیز دریافت کرده است.

۱۳. برند صحت در دو مرحله برای برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه تلاش کرده است. در مرحله اول قرارداد مشترکی بین این شرکت و دانشگاه تربیت مدرس تحت عنوان «ارزیابی ترکیبات موثر گیاهی با ویژگی‌های کاربردی در صنایع بهداشتی» منعقد شد. نتایج این طرح به صورت مقاله‌ای در پنجمین کنگره عناصر کمیاب سال 95 ارائه و به عنوان مقاله منتخب بخش ارتباط صنعت با دانشگاه برگزیده شد.

۱۴. در مرحله بعد قرارداد دیگری بین دانشگاه تربیت مدرس و شرکت صنعتی و بازرگانی صحت منعقد شد که طی آن پروژه تأثیر مدت زمان عصاره‌گیری بر ترکیبات طبیعی سه گونه اکوتیپ حنای ایرانی مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج آن در ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی ایرانی ارزیابی و به عنوان پروژه برتر انتخاب شد.

مرتبط با : صحت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز