کاهش وزن با دوچرخه ثابت باشگاهی

تور لحظه آخری-کاماپرس

دوچرخه ثابت یک دستگاه ورزشی پر طرفدار و محبوب در باشگاه‌های بدنسازی است. دوچرخه ثابت باشگاهی یک راه عالی برای سوزاندن کالری و در عین حال تناسب اندام محسوب می‌شود. ورزش منظم یکی از مهم ترین اقداماتی است که باعث حفظ و ارتقا سلامت و کاهش وزن می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تجهیزات ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دوچرخه ثابت باشگاهی علاوه بر کمک به سوزاندن 400 تا 600 کالری در یک تمرین 45 دقیقه‌ای، به افزایش کالری‌سوزی بدن نیز کمک می‌کند و باعث تقویت تمام عضلات در پاها، ران و باسن می‌شود. در حالی که دوچرخه‌سواری آرام در بیرون تاثیر چندانی در کاهش وزن نخواهد داشت.

برای‌ این‌که دوچرخه‌سواری منجر به کاهش‌وزن شود، باید حتماً روی تغذیه قبل و بعد از دوچرخه‌سواری کار کرد. همچنین باید رویه تمرینات را تغییر داد و درتمام طول روز به حرکت ادامه داد.

تغذیه در ورزش دوچرخه سواری

سوزاندن چربی و کاهش‌وزن بدون رعایت رژیم‌غذایی مناسب در هر ورزشی بسیار دشوار است. برخلاف آنچه که در مورد فواید ورزش با معده خالی گفته شده‌‌است، قبل از ورزش‌کردن باید غذا خورده‌شود تا هنگام ورزش‌ انرژی لازم وجود داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

غذا خوردن حتما یک یا دو ساعت قبل از جلسات دوچرخه‌سواری انجام شود. غذاخوردن قبل از شروع تمرین می‌تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.سعی‌شود غذا حاوی ترکیباتی از پروتئین و کربوهیدرات باشد.

برخی از افراد فکر می‌کنند از آن‌جایی که دوچرخه‌سواری داخل سالن ورزشی سریعتر است، می‌توانند هر چه می‌خواهند بخورند و همچنان وزن کم کنند. در صورتی که اگر حتی بسیار سریع ورزش کرد، حداکثر چهارصد یا ششصد کالری درچهل و پنج دقیقه سوزانده می‌شود. درصورتی‌که با خوردن یک تکه کیک شکلاتی پانصد کالری مصرف می‌شود که اساسا کالری سوزانده شده در دوچرخه سواری را از بین می‌برد!

یک ساعت پس از تمرین، ترکیبی از کربوهیدرات‌ها و پروتئین مصرف شودتا ذخایر گلیکوژن ماهیچه‌ها دوباره پرشود و اسیدهای آمینه برای ترمیم و ساخت عضلات فراهم‌شود. این کار باعث می‌شود عضلات به خوبی کار کنند و بدن را برای تمرین بعدی آماده می‌کند.

نکات تمرینی دوچرخه ثابت باشگاهی

با متناوب رکاب‌زدن یعنی حرکت سریعتر در طول تمرین کالری بیشتری نسبت به سرعت ثابت ومتوسط سوزانده می‌شود. تغییر سرعت باعث مصرف بیش از حد اکسیژن پس از ورزش می‌شود و باعث می‌شود تا چند ساعت بعد از دوچرخه سواری کالری بیشتری سوزانده شود.

اگر مدام یک نوع تمرین انجام شود بدن بااین نوع تمرین عادت می‌کند. راه‌حل این است که به طور مرتب انواع مدل تمرین‌ها انجام داده شودمثل سواری‌های استقامتی، قدرتی، فاصله زمانی و مسابقه محور.این کار باعث تشویق بدن به سوزاندن کالری سریعتر در حین و بعد از تمرین می‌شود.با حفظ یک روال منظم استفاده از دوچرخه ثابت ورزشی سریع‌‌تر می‌شود به هدف تناسب اندام و سلامتی رسید.

تمرینات در فواصل زمانی گوناگون تقسیم شود. برای مثال به جای یک تمرین چهل و پنج دقیقه‌ای، به دو تمرین بیست و پنج دقیقه‌ای پرداخت و به همان اندازه کالری سوزانده می‌شود. در هر صورت، اگر به جای یک بار، دو بار در روز به تمرین پرداخته شود در بیست و چهار ساعت کالری بیشتری سوزانده می‌شود.همچنین بهتر است تمرینات مقاومتی انجام داده شود زیرا تمرینات قدرتی کمک می‌کنند تا توده عضلانی افزایش پیدا کند.البته اگر به تازگی دوچرخه سواری انجام داده میشود استفاده از آن بدون مقاومت توصیه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : جیم لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز