کاربرد ورق‌های آلیاژی در ساخت کوره و مخازن + قیمت

ورق‌های آلیاژی در ساخت کوره و مخازن- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ماهیت کوره و مخازن تحت فشار باعث شده که استفاده از ورق‌های آلیاژی باکیفیت در ساخت آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد. کارخانه سازنده، قیمت ورق‌ آلیاژی و درصد عناصر موجود در آن، از مهمترین عوامل تعیین کننده در انتخاب یک ورق آلیاژی است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی برخی از مهمترین ورق‌های آلیاژی در ساخت کوره و مخزن پرداخته است.

کاربرد و مزایای ورق‌های آلیاژ تیتانیوم

تیتانیوم چندین مزیت منحصر به فرد دارد که برای ساخت کوره و مخزن مناسب است. این فلز نه تنها در برابر خوردگی مقاوم است، بلکه تمیز کردن و نگهداری از آن نیز آسان است. علاوه‌بر آن، این فلز سازگاری خوبی با بافت‌های زنده و غیر مضر دارد که یک ویژگی حیاتی برای بسیاری از صنایع محسوب می‌شود.

تیتانیوم از قدرت و دوام بالایی برخوردار است؛ یکپارچگی ساختاری خود را حفظ می‌کند و نقطه ذوب بالاتری نسبت به فولاد و بسیاری از مواد دیگر دارد. از مخازن تحت فشار ساخته شده از تیتانیوم، اغلب در بخش‌هایی مانند انرژی، مواد شیمیایی، نفت و گاز، صنعت دارو، کشاورزی و کود استفاده می‌شود.

مخازن تحت فشار با آلیاژهای نیکل

مخازن ساخته شده از آلیاژهای نیکل به دلیل ویژگی‌های عملکردی این آلیاژ دارای طول عمر بالایی هستند. آن‌ها در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارند و سطوح اکسیداسیون و کربوریزه شدن ایده‌آلی از خود نشان می‌دهند؛ مزیتی که امکان استفاده در محیط‌های خشن و نامناسب را فراهم می‌کند. آلیاژهای نیکل در برابر انبساط حرارتی از محتویات ظرف و خود ظرف مخزن محافظت می‌کند. متناسب با کاربرد و ویژگی‌های عملکردی آلیاژهای نیکل، قیمت ورق آلیاژی نیکل، طیف گوناگونی را در بر می‌گیرد. مخازن ساخته شده از آلیاژهای نیکل در صنایع شیمیایی و کود کاربرد بیشتری دارد.

راز آسمان پایتخت

ورق‌ آلیاژی-کاماپرس

خصوصیات و قیمت ورق آلیاژی فولاد کربنی

فولاد کربنی اغلب به عنوان ماده‌ای برای مخازن تحت فشار استفاده می‌شود و دلایل خوبی بابت آن نیز وجود دارد. این آلیاژ در برابر ذوب شدن، ترک خوردن و سایر اشکال آسیب مقاوم است. فولاد کربنی در برابر ضربه و ارتعاش مقاومت بالایی دارد. استحکام کششی و تحمل فشار بالا نیز از دیگر علل محبوبیت آن است. به طور کلی قیمت ورق آلیاژی کربنی از ورق آلیاژی ضدزنگ پایین‌تر است.

یک مزیت دیگر و نادیده گرفته شده از فولاد کربنی این است که می‌توان آن را به راحتی بازیافت کرد. ذخیره‌سازی سوخت، نفت و گاز، معدن، کاغذ و خمیر نیز از جمله کاربردهای دیواره کوره و مخزن کربنی است.

ورق آلیاژی A516 از جمله ورق‌های فولادی کربنی با گریدهای گوناگون است که در ساخت مخازن با سختی بالا کاربرد دارد. قیمت ورق A516 به درصد عناصر آن و کارخانه سازنده بستگی دارد. عناصر کربن، منگنز، مولیبدن، کروم، نیکل، وانادیوم و تنگستن در این نوع ورق، علاوه‌ بر تغییر قیمت ورق آلیاژی، به آن، خواص گوناگونی نیز می‌دهد. به عنوان نمونه، کروم موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی شده و مولیبدن و نیکل باعث تقویت خواص مکانیکی نظیر تنش و کشش می‌شود.

ورق‌های آلیاژی فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ به دلیل ویژ‌گی‌های عملکردی و تطبیق‌پذیری آن، به عنوان ماده‌ای برای ساخت مخازن تحت فشار کارایی دارد. فولاد ضدزنگ بادوام است و می‌تواند ضمن تحمل دماهای بسیار بالا، فشارهای بالا را نیز به راحتی تحمل کند. این آلیا‌ژها به خوبی در برابر لکه‌ و طیف وسیعی از مواد شیمیایی مقاومت می‌کند و درنتیجه طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

ورق‌های آلیاژی استیل زیادی در ساخت مخزن و کوره کاربرد دارد. تطبیق‌پذیری، دوام و قیمت ورق آلیاژی از مهمترین عوامل هنگام انتخاب آن است. صنایع شیمیایی، انرژی، لبنیات و صنعت دارو از پرکابردترین صنایع جهت استفاده از ورق آلیاژی فولادی است.

ورق‌ آلیاژی-کاماپرس

به‌روزترین قیمت ورق آلیاژی در مجموعه “مهدفولاد”

استفاده از انواع مختلف ورق‌های آلیاژی به نوع پروژه و نیاز آن بستگی دارد. مجموعه مهدفولاد و کارشناسان آن، قیمت ورق آلیاژی را همواره به‌روزرسانی کرده و در انتخاب بهترین ورق به خریداران مشاوره و راهنمایی می‌دهند. این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات فولادی مانند صفحات، مقاطع، لوله‌ها و امثال آن را در اختیار دارد. کاربران می‌توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مهدفولاد به نشانی /https://mahdefoolad.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مهدفولاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز