چگونگی دریافت گواهی انحصار وراثت

انحصار وراثت بعد از وفات یکی از اعضای خانواده، یکی از امور حقوقی است که بهتر است برای انجام آن به وکیل مجرب این حوزه مراجعه کرد. قبل از هر اقدامی برای تقسیم ترکه و اموال متوفی، دریافت گواهی انحصار وراثت ضروری است. برای انحصار وراثت در هر منطقه نیز باید به وکیل مجرب آن منطقه مانند وکیل انحصار وراثت در کرج، تهران، اصفهان و شیراز مراجعه کرد.

به گزارش کاماپرس، بعد از فوت سرپرست خانواده، تنها در صورتی می‌توان در اموال وی دخل و تصرف کرد که گواهی انحصار وراثت از طریق شورای حل اختلاف صادر شده باشد. گواهی انحصار وراثت به منظور مشخص شدن ورثه قانونی متوفی صادر و در آن، میزان سهم‌الارث هر کدام از ورثه به دقت قید می‌شود. با توجه به اینکه باید اسامی و اطلاعات وراث به دقت بیان شود تا صدور گواهی انحصار وراثت با مشکل مواجه نشود، بهتر است در این زمینه از یک وکیل مجرب کمک گرفته شود. به منظور انحصار وراثت در هر منطقه اعم از انحصار وراثت در کرج، تهران، اصفهان و امثال آن بهتر است به یک وکیل مجرب در همان محدوده مراجعه کرد.

مدارک لازم انحصار وراثت

بعد از فوت صاحب اموال، ورثه باید گواهی فوت وی را دریافت کنند. گواهی فوت در شهرهای بزرگ مانند تهران به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت صادر می‌شود، اما در برخی شهرها همچنان گواهی به صورت دستی صادر می‌شود که برای این کار باید یکی از ورثه به اداره ثبت احوال محل زندگی متوفی مراجعه و آن را اخذ کند.

استشهادیه محضری، شناسنامه متوفی، عقدنامه یا رونوشت مربوط به شخص فوت شده، شناسنامه تمامی وراث، وصیت نامه متوفی در صورت وجود و گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای متوفیان قبل از سال 95 از دیگر مدارک ضروری برای دریافت گواهی انحصار وراثت است.

گذشته از مدارک مذکور، وراث باید یک برگه استشهادیه نیز ارائه دهند تا این گواهی برای آنان صادر شود. استشهادیه مورد نظر به این شکل است که باید سه نفر در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر شده و فرم مخصوص استشهادیه متوفی را پر کرده و نسبت به اطلاعات وراث گواهی دهند. دفتر اسناد رسمی نیز امضای این سه نفر را گواهی داده و تصدیق می‌کند.

راز آسمان پایتخت

گواهی انحصار وراٍت - کاماپرس

استثنائات انحصار وراثت

گاهی تعدادی از وراث با متقاضیان صدور گواهی انحصار وراثت همکاری لازم را نداشته یا به دلیل زندگی در خارج از کشور امکان ارائه شناسنامه و مدارک شناسایی خود را ندارند. در چنین شرایطی شورای حل اختلاف بنا بر تقاضای دیگر متقاضیان ذی‌نفع، از اداره ثبت احوال استعلام لازم را به عمل آورده و سپس در صورت کامل بودن سایر مدارک، نسبت به صدور گواهی انحصار وراثت اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که استعلام بابت انحصار وراثت هزینه نداشته و رایگان انجام می‌شود.

به منظور دریافت هر چه سریع‌تر گواهی مذکور و پیشروی مرحله به مرحله برای اخذ این مدرک، لازم است که از یک متخصص این حوزه کمک گرفته شود.

دریافت گواهی انحصار وراثت در کرج از «کرج وکیل»

ساکنان استان البرز برای دریافت گواهی انحصار وراثت در کرج می‌توانند به گروه «کرج وکیل» مراجعه کنند. این مجموعه دارای خبره‌ترین وکلا در حوزه انحصار وراثت بوده و خدمات مناسبی را به متقاضیان ارائه می‌دهد. گذشته از انحصار وراثت، این مجموعه در زمینه ارث، قرارداد، طلاق، ازدواج و سایر حوزه‌ها نیز وکلای مجرب و کاربلدی در اختیار دارد.

متقاضیان برای بهره‌مندی از خدمات این مجموعه می‌توانند به وبسایت https://karaj-vakil.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 09426001201، 09376848721 و 09376818711 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کرج وکیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز