چگونگی انتخاب بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

بهترین وکیل تهران - کاما پرس
لست سکند

انحصار وراثت یا تقسیم ارث متوفی نیازمند پیگیری موضوع از مراجع قانونی و طی شدن مراحل قانونی است. با توجه به پیچیدگی فرایند انحصار وراثت، کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش کاماپرس، انحصار وراثت به معنای تعیین وراث متوفی و میزان سهم هر کدام توسط مراجع دارای صلاحیت قضایی است که بخش مهمی از دعاوی و اختلافات میان وراث را نیز شامل می‌شود؛ از این رو کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت تهران یا شهرهای دیگر که از قوانین و مقررات ارث، فرایند انحصار وراثت و صدور گواهی، قوانین امور حسبی و امثال آن آگاهی دارد، موجب کوتاه شدن پروسه انحصار وراثت و جلوگیری از ایجاد اختلاف و بروز تنش و اضطراب بین ورثه می‌شود.

در این گزارش، فرایند انحصار وراثت و چگونگی انتخاب بهترین وکیل انحصار وراثت تهران بررسی ‌شده است.

انحصار وراثت چیست؟

پس از فوت هر فردی، اموال به جا مانده از او یا همان ماترک مطابق با قوانین ارث در میان وراث تقسیم می‌شود که برای این منظور ابتدا باید ورثه، یعنی افرادی که از فرد متوفی ارث می‌برند و همچنین میزان سهم هر یک از آنان مشخص شود. انجام این کار و رسیدگی به آن توسط مراجع قانونی ذی صلاح و با رعایت تشریفات قانونی صورت می‌گیرد که به این فرایند، انحصار وراثت گفته می­شود.

پس از انجام فرایند انحصار وراثت و تایید آن از سوی دادگستری و مراجع قانونی، تصدیق‌نامه‌ای با عنوان گواهی انحصار وراثت برای وراث صادر می‌شود. انحصار وراثت برای به رسمیت شناخته شدن وراث در ادارات، ارگان‌های دولتی و شهرداری ضروری بوده و فروش اموال متوفی بدون گواهی انحصار وراثت امکان‌پذیر نیست.

راز آسمان پایتخت

بهترین وکیل وراثت -کاماپرس

اطلاعات مهم درباره انحصار وراثت

1- مرجع رسیدگی: براساس قانون، مرجع رسیدگی و صدور گواهی انحصار وراثت، شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی در ایران است.

2- مدارک لازم برای رسیدگی: مدارک ضروری برای انحصار وراثت شامل گواهی فوت متوفی، کارت ملی و شناسنامه متوفی، کارت ملی و شناسنامه همه وراث، عقدنامه متوفی، استشهادیه انحصار وراثت و وصیت نامه متوفی است.

3- انواع گواهی انحصار وراثت: گواهی انحصار وراثت به دو صورت محدود (برای فردی که اموالی نداشته) و نامحدود (برای فردی که از خود اموالی به جا گذاشته است) صادر می‌شود. تنها تفاوت این دو گواهی در عدم نیاز به انتشار آگهی در گواهی انحصار وراثت محدود و کوتاه‌تر شدن فرایند صدور آن است.

آیا برای انحصار وراثت به وکیل نیاز است؟

گرفتن وکیل برای انحصار وراثت و تقسیم ارث از نظر قانونی الزامی نیست و وراث می‌توانند خودشان هم این کار را انجام دهند؛ با این حال، فرایند انحصار وراثت نیازمند برخورداری از تخصص و دانش کافی در حوزه ارث و آشنایی با روند اداری و قضایی آن است. به عنوان مثال، ابتدا باید درخواست صدور گواهی با تمام جزئیات شامل وراث متوفی به صورت کتبی تحویل شورای حل اختلاف شده و سپس لیستی از تمام اموال متوفی به همراه وصیت‌های وی ارائه شود. ضمن اینکه تکمیل فرم‌های مربوطه، پرداخت هزینه چاپ آگهی، دعاوی و اختلافات پیش آمده در حین انحصار وراثت، همگی از مواردی است که بدون کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت تهران یا شهرهای دیگر می­تواند دشوار و زمان‌بر باشد.

بهترین وکیل -کاما پرس

آشنایی با وکیل انحصار وراثت

پرونده‌های انحصار وراثت، بخش مهمی از دعاوی و پرونده‌های خانوادگی و مالی در محاکم قضایی را تشکیل می‌دهند. با توجه به تعدد و پیچیدگی قوانین ارث، بار مالی سنگین این دعاوی، ادعای متعدد وراث درباره سهم خود و تعیین تکلیف تقسیم ارث نیازمند بهره‌مندی از تخصص بهترین وکیل انحصار وراثت است.

وکیل انحصار وراثت تهران همان وکیل دادگستری است که به صورت کاملا تخصصی در حوزه ارث و انحصار وراثت فعالیت کرده و علاوه بر آگاهی کامل از قوانین ارث، امور حسبی و رویه‌های قضایی در این زمینه تجربه کافی نیز دارد.

هزینه وکیل انحصار وراثت

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های خود از گرفتن وکیل امتناع می‌کنند و این در حالی است که هزینه وکیل انحصار وراثت در مقایسه با هزینه‌های ناشی از شکست در دعاوی ارث بسیار ناچیز است. هزینه وکیل انحصار وراثت به طور کلی در دو دسته قابل بررسی است.

حق‌الوکاله: بخشی از هزینه‌ وکیل انحصار وراثت تهران یا شهرهای دیگر شامل حق‌الوکاله یا همان دستمزد است که با توجه به فاکتورهای متعددی همچون نوع پرونده، شفافیت و پیچیدگی آن، در دسترس بودن مدارک، همکاری وراث، مدت زمان رسیدگی و امثال آن متغیر بوده و براساس توافق وکیل و موکل تعیین می‌شود.

هزینه‌های رسیدگی پرونده: بخش دیگر هزینه‌های دریافتی از سوی وکیل انحصار وراثت تهران شامل هزینه‌های رسیدگی به پرونده و طی مراحل اداری آن مانند دریافت هزینه گواهی فوت، ثبت دادخواست انحصار وراثت، هزینه نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، هزینه اداره مالیات و سایر موارد است.

برای دادن وکالت به وکیل انحصار وراثت چه باید کرد؟

درباره انعقاد وکالت با وکیل انحصار وراثت تهران یا شهرهای دیگر چند نکته قابل توجه است. اولا آنکه اعطای وکالت به وکیل انحصار وراثت نیازی به حضور در محضر نداشته و وکلای دادگستری دارای وکالت‌نامه هستند که با درج جزئیات، اختیارات وکیل، حق‌الوکاله و دیگر شرایط در آن‌ و امضای دو طرف وکالت معتبر است. دومین نکته آن است که نیازی به اعطای وکالت از سوی تمام وراث به وکیل انحصار وراثت تهران یا سایر شهرها نبوده و اقدام یک ورثه یا یک ذی نفع برای معتبر بودن وکالت کافی بوده و گواهی انحصار وراثت صادره توسط همه وراث قابل استناد است.

وکیل ارث- کاماپرس

چگونگی انتخاب بهترین وکیل انحصار وراثت تهران

موسسه هوشمند “حقیقت گستر پارسیان”، یک مجموعه معتبر در حوزه‌های متنوع حقوق اعم از خانواده، کیفری، ملک، اتباع، ارث و انحصار وراثت است. این مجموعه با بهره‌مندی از تخصص وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مراجعان خود فراهم کرده است. موسسه حقیقت گستر در هر یک از حوزه‌ها دارای یک دپارتمان ویژه است که پرونده‌های مراجعین خود را پس از دریافت به آن‌ها ارجاع داده و به یک وکیل متخصص و کاربلد می‌سپارد.

از جمله مزایای انتخاب وکیل انحصار وراثت از موسسه حقیقت گستر می‌توان به ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن آن اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز