چگونگی انتخاب بهترین وکیل اداره کار در تهران

دادپویانبهترین وکیل اداره کار -کاماپرس
لست سکند

انتخاب بهترین وکیل اداره کار تهران در دعاوی مرتبط با محل کار مانند اختلافات کارگر و کارفرما، عدم پرداخت دستمزد، عیدی، بیمه، سنوات و امثال آن بسیار اهمیت دارد.

به گزارش کاماپرس، دعاوی مرتبط با حقوق کار بخش مهمی از پرونده‌های مطرح در دادگاه‌ها را تشکیل داده و اختلافات بین کارگر و کارفرما نیز معمولا ناشی از عدم اطلاع این افراد از حقوق قانونی­شان است؛ از این رو انتخاب وکیل اداره کار به عنوان فردی آگاه از قوانین، مقررات و رویه‌های قضایی موجود، از تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان جلوگیری می‌کند؛ با این حال، انتخاب بهترین وکیل اداره کار تهران از میان صدها موسسه حقوقی و وکیل فعال در این حوزه کار چندان راحتی نیست.

این گزارش به معرفی بهترین وکیل اداره کار تهران و شرح وطایف وی پرداخته است.

چرا داشتن وکیل کار ضروری است؟

داشتن وکیل کار در دعاوی و پرونده‌های این حوزه از نظر قانونی الزامی نبوده و افراد می‌توانند بدون داشتن وکیل نیز در جریان رسیدگی به دعاوی حاضر شوند؛ با این حال باید در نظر داشت که در حال حاضر قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و رویه‌های قضایی متعددی در زمینه حقوق کار تصویب شده که عدم اطلاع از آن‌ها منجر به شکست در پرونده و حتی تحمیل هزینه‌های سنگین می‌شود.

وکیل اداره کار تهران از نظر تحصیلی تفاوتی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری نداشته و دارای تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت است، اما فعالیت تخصصی وکیل اداره کار در حوزه دعاوی محل کار موجب شده که علاوه بر تسط کافی بر روی قوانین و مقررات، با تمامی فرایندهای طرح دعوی و رسیدگی به پرونده‌ها در اداره کار آشنایی داشته و به بهترین وجه از موکل خود دفاع کند.

راز آسمان پایتخت

بهترین وکیل اداره کار کاماپرس در چه مواردی می‌توان از وکیل کار کمک گرفت؟

وظایف وکیل کار را به طور کلی می‌توان در چند مورد شامل تنظیم قرارداد کار، پیگیری دعاوی کار، مشاوره حقوقی و طرح دعوی در اداره کار خلاصه کرد؛ با این حال، مسائل مطرح در حوزه کار بسیار گسترده بوده و کارگران و کارفرمایان در موارد متعددی می‌توانند از وکیل اداره کار تهران کمک بگیرند که برخی از آنها در ادامه بررسی شده است.

شکایات کارگر از کارفرما: اختلافات کارگر با کارفرما یکی از رایج‌ترین مسائلی است که در محیط‌های کار پیش می‌آید. در چنین مواردی کارگر یا کارمند با توجه به قوانین متعدد به نفع کارگر می‌توانند با کمک یک وکیل کار مجرب برای پیگیری حقوق خود اقدام کند. از جمله رایج‌ترین اختلافات میان کارگر و کارفرما که نیازمند مراجعه به وکیل اداره کار تهران است، می‌توان به مسائل مرتبط با واریز حقوق و دستمزد مانند کسری یا حقوق معوقه، عدم واریز حق بیمه کارگر، مسائل مرتبط با واریز عیدی و سنوات و در نهایت حوادث پیش آمده در محل کار اشاره کرد.

شکایات کارفرما از کارگر: با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده در قانون برای کارفرمایان، بهره‌مندی از تخصص یک وکیل کار مجرب برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف حتی پیش از تنظیم قرارداد کار ضرورت دارد؛ با این حال، در صورت بروز مشکل و نیاز به شکایت کارفرما از کارگر می­توان از وکیل اداره کار تهران کمک گرفت. از موارد شکایت کارفرما از کارگر نیز می‌توان به ترک کار، مطالبه خسارات ناشی از کار کارگر، غیبت یا حتی تاخیر غیر موجه از سوی کارگر اشاره کرد.

بهترین وکیل اداره کار -کاماپرس

ویژگی‌­های بهترین وکیل اداره کار

آشنایی با ویژگی‌های یک وکیل کار مجرب و کاربلد برای انتخاب بهترین وکیل اداره کار تهران بسیار اهمیت دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

تجربه و تخصص: با توجه به واحدهای بسیار معدود حقوق کار در رشته حقوق و حتی آزمون وکالت، صرف داشتن تحصیلات حقوقی برای انتخاب بهترین وکیل کار کافی نیست؛ از این رو حتما تجربه، تخصص و سوابق کاری وکیل مانند نظر دیگر موکلین و میزان موفقیت او در پرونده‌های حقوق کار را باید بررسی کرد.

پیگیری مداوم و منظم: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل اداره کار تهران، پیگیری منظم پیشرفت پرونده، حضور در مراجع، اعتراض به رای در صورت نیاز و همچنین ارائه گزارش مستمر به موکل است.

مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری: یک وکیل کار خوب و مجرب باید دارای مهارت‌های ارتباطی بسیار عالی اعم از سخنوری و نوشتاری باشد تا بتواند در مراجع ذی صلاح حضور پیدا کرده و به بهترین وجه از موکل خود دفاع کند.

سایر ویژگی‌ها: از دیگر ویژگی‌های بهترین وکیل اداره کار تهران می‌توان به نظم و انضباط، انصاف در دریافت حق‌الوکاله، صداقت و در دسترس بودن اشاره کرد.

انتخاب بهترین وکیل اداره کار تهران با “دادپویان”

دادپویان، یکی از موسسه‌های معتبر حقوقی است که با برخورداری از تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری در هر یک از حوزه‌های تخصصی حقوق اعم از خانواده، کیفری، حقوق کار و امثال آن، خدمات ویژه‌ای برای مراجعین خود در نظر گرفته است. موسسه حقوقی دادپویان با بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری در حوزه حقوق کار، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، شکایت از کارفرما، مطالبه دیه از کارفرما، شکایت از کارگر و بسیاری موارد فعالیت می‌کند. اگر قصد شکایت از کارگر یا کارفرمای خود را داشته یا صرفا به دنبال مشاوره حقوقی هستید، می‌توانید به دو صورت تلفنی با شماره تلفن 91307831 – 021 تماس گرفته و یا حضوری و با کارشناسان مجموعه دادپویان در ارتباط باشند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت dadpouyan.vip مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز