چگونه سفری ارزان به اروپا داشته باشیم؟

لست سکند

سفر در اروپا واقعاً ارزان نیست. خرید بلیط هواپیما٬ قطارهای سریع‌السیر٬ قطارهای شبانه٬ کشتی‌ها همه و همه می‌توانند بخش عظیمی از بودجه سفر شما را طوری ببلعند که حتی متوجه آن هم نمی‌شوید. با این حال چند نکته و اطلاعات مهم به مسافران کمک می‌کنند تا به سراسر اروپا ارزان‌تر سفر کنند. به خاطر داشته باشید که تمامی راه‌هایی که بیان می‌شود فقط در اروپا است.

به گزارش کاماپرس، وقتی صحبت از سفر در اروپا با اتوبوس می‌شود، شاید تصویر اتوبوس‌های قدیمی با آن صدای آزاردهنده‌ی موتور و صندلی‌های ناراحت‌‌شان در ذهنتان تداعی شود، درنتیجه احتمالا سفر با اتوبوس را کلا از برنامه‌ی سفر خود حذف می‌کنید و به هواپیما و قطار روی می‌آورید.
اما هر گردی گردو نیست …

کیفیت اتوبوس‌های امروزی کاملا متفاوت از انواع قدیمی‌ آنهاست. سفر با اتوبوس در اروپا طرفداران زیادی دارد، چرا که هزینه‌ی این نوع سفر نسبت به پرواز و قطار بسیار به‌صرفه‌تر است. بعلاوه، مسیرهای اتوبوس‌رو چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارند که شما را محو زیبایی خود می‌کنند. اتوبوس‌های فلیکس یکی از بزرگترین کمپانی‌های بین‌المللی در حوزه‌ی جابجایی مسافر است.
فلیکس باس
فلیکس باس یکی از شرکت‌های معروف و بزرگ در زمینه‌ی جابجایی مسافر در سراسر اروپا است و از محبوب‌‌ترین شرکت‌های حمل و نقل محسوب می‌شود. اتوبوس‌های فلیکس به اتوبوس‌های سبز هم معروف است چراکه سوخت آن کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارد.

ایسنا در گزارشی افزود: سه دوست به نام‌های آندره شوارملین، دانیل کراس و جان انگرت ایده‌ی تاسیس فلیکس باس را در سال 2010 مطرح کردند تا این شرکت جایگزینی باشد برای شرکت راه آهن دولتی آلمان. فلیکس باس با همکاری شرکت‌های اتوبوس‌ منطقه‌ایِ سراسر اروپا خدمات ارائه می‌دهد. فلیکس باس در واقع مسئولیت مجوز رسمی برنامه‌های بلندمدت مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه را برعهده دارد و شرکت‌های همکار مسئول راه‌اندازی روزانه‌ی مسیرها هستند.
ویژگی اتوبوس‌های فلیکس
• یکی از جنبه‌های مثبت فلیکس باس این است که در فرودگاه‌های بسیاری از شهرهای اروپایی ایستگاه دارد.
• اتوبوس‌های فلیکس به بیش از ۲۰۰۰ مقصد در ۲۸ کشور اروپایی سفر دارند.
• با فلیکس باس از صندلی‌های بزرگ و راحت، ‌داشتن سرویس بهداشتی، اینترنت با سرعت 4G، پریز برق و پذیرایی با هزینه کم برخوردار خواهید بود.
• فلیکس باس برای مسیرهای طولانی مانند وین – هامبورگ، عموما شب‌رو هستند تا مسافر زمان برای استراحت هم داشته باشد. با اتوبوس شب‌رو در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید، این اتوبوس‌ها نسبت به اتوبوس‌های روز رو تعداد توقف کمتری در مسیر دارند.
• با این اتوبوس‌ها امکان رزرو گروهی بالای ۱۰ نفر را دارید.
• اتوبوس‌های فلیکس عموما سروقت و بدون تاخیر به مقصد می‌رسند.

راز آسمان پایتخت

تهیه بلیط از شرکت فلیکس باس چگونه است؟
فروش بلیط‌های فلیکس باس به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد و مسافران غیراروپایی باید از طریق کارت‌های اعتباری خود این بلیط‌ها را تهیه کنند. کسانی‌که دارای کارت اعتباری نیستند، می‌توانند از طریق آژانس‌های نماینده در ایران مانند ایوار، بلیط اتوبوس اروپا خود را خریداری کنند.
مسافران می‌توانند در محل نیز این نوع بلیط‌ها را تهیه کنند. اما از آنجایی‌که ظرفیت و تعداد اتوبوس محدود است، باید این موضوع را درنظر داشته باشند که ممکن است صندلی خالی پیدا نکنند، بنابراین بهتر است پیش از سفر نسبت به رزرو بلیط اتوبوس خود از طریق نمایندگی‌های فلیکس باس در ایران اقدام کنند.
میزان بار در اتوبوس‌های فلیکس
• می‌توان باری تا وزن ۷ کیلوگرم و در ابعاد ۴۲*۳۰*۱۸ سانتی‌متر را با خود به داخل اتوبوس برد.
• چمدانی که به بخش بار تحویل داده می‌شود باید نهایتا ۲۰ کیلوگرم وزن و ابعاد آن ۸۰*۵۰*۳۰ سانتی‌متر باشد. مسافران این میزان بار را بدون هزینه به بخش بار تحویل خواهند داد.
• اگر مسافر چمدان (بار) اضافه داشته باشد، هم در زمان انجام رزرو و هم بعد از رزرو و به‌صورت تلفنی، هماهنگ شده با بخش خدمات مشتریان در آلمان، می‌تواند نسبت به پرداخت آن اقدام کند.
• مسافران توجه داشته باشند که در بعضی مواقع ممکن است اتوبوس بار اضافی قبول نکند. هزینه‌ی بار اضافی به هنگام رزرو ۵ یورو است، اما اگر این بار پس از رزور مشخص شود، مسافر موظف است شخصا هماهنگی‌های لازم را از طریق تماس تلفنی یا در محل انجام دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز