چه کسی دعاوی گمرکی را حل می ‌‌کند؟ + مراحل ترخیص کالا از گمرک

گمرک-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ترخیص کالا از گمرک همواره یکی از موارد مهم و بااهمیت در بازرگانی بین المللی می‌باشد که طی کردن مراحل آن باعث می‌شود کالا جنبه و حمایت قانونی به خود بگیرد و از زمره کالاهای قاچاق خارج شود. در طی فرآیند ترخیص کالا، ممکن است دعاوی گمرکی متعددی رخ بدهد که حل آنها از مسائل ضروری به شمار می‌رود.
کاماپرس در ادامه مطلب به دعاوی گمرکی و مراحل ترخیص کالا می‌پردازد؛

چه کسی دعاوی گمرکی را حل می‌کند؟

ممکن است بین صاحب کالاها با گمرک اختلافاتی رخ بدهد که در چنین شرایطی، در برخی از موارد پرونده به دیوان عدالت اداری و یا به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود. همچنین به اختلافاتی مطرح شده در باب تعرفه گمرکی، تشخیص کالا ، جریمه‌ها، موارد فورس ماژور و… توسط کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی رسیدگی می‌شود. در چنین مواردی افراد بدون شک نیاز به مشاوره و راهنمایی افراد متخصص و خبره به امور گمرکی و حقوقی نیاز دارند تا اختلاف فی ما بین آن‌ها را حل و فصل نمایند. همچنین امکان اعتراض به رای بدوی، هزینه دادگاه، امکان تجدید نظر و… از جمله سوالات متداولی هستند که می‌توان از افراد و مشاوران ماهر در زمینه قوانین گمرکی جویا شد.

مراحل ترخیص کالا در گمرگ چیست؟

تکمیل و ثبت اظهارنامه گمرکی: اولین مرحله در روند ترخیص کالا، تکمیل و ثبت اظهارنامه گمرکی و اطلاعات مربوط به کالا در سامانه جامع گمرکی یا سامانه EPL می‌باشد. این مرحله به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود. پس از طی این مرحله، در آخرین قسمت سامانه کد پیگیری و بارکد به متقاضی ترخیص کالا ارائه می‌دهد که نام این شماره پرونده کوتاژ می‌باشد. شماره کوتاژ در تمامی مراحل لازم و کاربردی می‌باشد.
بررسی کالا: در مرحله بعد، لازم است تا کالای گمرکی در یکی از مسیر سبز، زرد و قرمز قرار بگیرد. مسیر زرد و قرمز بدین معنی می‌باشد که کالای گمرکی نیاز به بررسی کارشناسان گمرکی دارد. پس از ارزیابی کالا، سوابق گمرکی، ارزش اظهاری و غیره بررسی خواهد شد و در صورتی که کالا نیازمند دریافت مجوز از سازمان‌های گوناگون نظیر تجهیزات پزشکی، وزارت راه، مالیات، انرژی اتمی و… باشد حتما در این قسمت باید مدارک مربوط به آن تکمیل شود.
تعرفه: سپس در مرحله بعدی تعرفه کالا توسط کارشناس بررسی شده و در صورت صحت، اطلاعات تایید می‌گردد. فرد صاحب کالا پس از تایید باید هزینه‌ای را که سازمان گمرک مشخص کرده است پرداخت کرده و پس از پرداخت، فیش پروانه سبز گمرک باری وی صادر می‌شود. بعد از دریافت مجوزهای لازم باید هزینه‌های بارگیری اعم از بیمه کالا ، هزینه بارگیری و… نیز پرداخت شده تا بتوان کالا را بارگیری کرد.
صدور قبض: در مرحله آخر انباردار بیجک انبار(قبض تایید شده انبار) را صادر کرده و صاحب کالا آن را دریافت می‌کند. سپس صاحب کالا می‌تواند وسیله نقلیه خود را جهت بارگیری کالاها وارد گمرک کرده و ترخیص کند.

راز آسمان پایتخت

دعاوی گمرکی-کاماپرس

دریافت مشاوره تخصصی گمرکی از شرکت بازرگانی السا تجارت راد

می‌توان گفت در صورت بروز دعاوی گمرکی و همچنین در فرآیند ترخیص کالا، اعتماد به شرکتی معتبر در این زمینه کاری عاقلانه می‌باشد. شرکت بازرگانی السا تجارت راد، در سال 1389 در تهران تاسیس شد. این شرکت اکنون سابقه 12 ساله در ارائه خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا دارد. به گونه‌ای که در تمام این سال‌ها توانسته سهم عمده‌ای از بازار خدمات واردات صنایع پزشکی را در اختیار بگیرد. این مجموعه با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند. مشاورین این شرکت، توضیحات لازم را به افراد می‌دهند و آن‌ها را با ریسک‌های کار آشنا می‌کنند. علاوه بر این، شرکت بازرگانی راد، امور بیمه را نیز تحت نظر داشته و کالاها را بیمه‌ می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز