شرایط و مدارک اجاره ماشین در دبی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اجاره خودرو در هر کشوری شرایط خاص آن کشور را دارد که این شرایط و قوانین می‌تواند شامل سن اجاره کننده، قوانین راهنمایی و رانندگی و مدارک لازم برای اجاره خودرو باشد. بر همین اساس شرایط، قوانین و مدارک اجاره ماشین در دبی نیز متفاوت از دیگر مناطق است.

کاماپرس در این گزارش شرایط و مدارک اجاره ماشین در دبی را بررسی کرده است.

سن مجاز برای اجاره خودرو در دبی

قوانین دبی در مورد سن افرادی که مجاز به اجاره خودرو در این شهر هستند، سخت‌گیرانه است؛ به طوریکه به افراد زیر 23 سال چنین اجازه­ای داده نمی­شود و افراد زیر 23 سال حتی در صورت داشتن گواهینامه بین­المللی نیز قادر به اجاره خودرو در این شهر نیستند؛ به همین دلیل یکی از مدارک اجاره ماشین در دبی، مدارک هویتی است تا در مرحله نخست، مجاز بودن سن فرد برای شرکت ارائه دهنده این خدمات احراز شود.

داشتن مدارک هویتی نظیر پاسپورت و ویزای معتبر

برای اجاره ماشین در دبی و رانندگی در این شهر همانطور که گفته شد، نیاز به ارائه یک سری مدارک است. از مهم‌ترین مدارک اجاره ماشین در دبی می‌توان به مدارک هویتی مانند پاسپورت اشاره کرد. داشتن پاسپورت و ویزای معتبر شرط اصلی برای اجاره خودرو در این شهر است. همچنین مدارک اقامتی در مدت زمان حضور در دبی و مشخص بودن محل اقامت گردشگر نیز بسیار مهم است و کپی این مدارک باید به شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو ارائه شود.

راز آسمان پایتخت

داشتن گواهینامه بین­‌المللی

گواهینامه بین ­المللی، اصلی‌ترین مدرک از بین مدارک اجاره خودرو در دبی است. داشتن این گواهینامه به گردشگر اجازه رانندگی در کشورهای خارجی را می‌دهد. زمانی می‌توان این گواهینامه را دریافت کرد که فرد دارای گواهینامه رانندگی در ایران نیز باشد. مرجع صدور گواهینامه بین ­المللی، مرکز اتومبیلرانی و جهانگردی کشور مبداء است که در سال‌های اخیر امکان صدور آنلاین آن نیز در ایران مهیا شده است.

اطلاع از قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی

یکی از پیش شرط‌های اجاره خودرو در دبی، اطلاع کافی از قوانین رانندگی در این شهر است و عدم اطلاع از این قوانین می‌تواند به ضرر فرد تمام شده و هزینه‌های او را به مراتب بالا ببرد. از مهم‌ترین قوانین رانندگی در دبی می‌توان به سرعت مجاز رانندگی اشاره کرد. سرعت مجاز در شهرها و مسیرهای مسکونی 40 کیلومتر بر ساعت است. در جاده‌های اصلی می‌توان با سرعت 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد. سرعت مجاز رانندگی در برخی از اتوبان‌های دبی 120 و در برخی دیگر 160 کیلومتر بر ساعت است.

همچنین رعایت حق تقدم در رانندگی نیز جزو قوانین سفت و سخت در دبی است. حق تقدم در رانندگی همانند ایران، با خودرویی است که از سمت راست حرکت می‌کند. همچنین عابران پیاده از حق تقدم بیشتری برخوردارند و در محل‌های عبور عابر پیاده، ایست کامل ضروری است.

در مورد کودکان نیز سخت‌گیری زیادی در قوانین دبی وجود دارد؛ به طوریکه کودکان زیر 13 سال اجازه نشستن در صندلی جلو را ندارند و کودکان زیر چهار سال نیز باید در صندلی مخصوص کودکان بنشینند.

در حین رانندگی باید تمام مدارک اجاره ماشین در دبی همراه فرد باشد و رعایت نکردن این قوانین می‌تواند باعث صدور جریمه‌های سنگین برای گردشگر شود.

هزینه‌های جانبی اجاره خودرو در دبی

علاوه بر هزینه اجاره روزانه خودرو و تحویل و عودت، متقاضی باید علاوه بر کپی مدارک اجاره ماشین در دبی مبلغی به عنوان ودیعه نیز نزد شرکت ارائه دهنده این خدمات به امانت بگذارد. البته گردشگر باید برای پرداخت هزینه‌های جانبی نیز آمادگی مالی داشته باشد. هزینه‌های جانبی شامل جریمه‌های احتمالی، هزینه استفاده از پارکینگ‌ها و هزینه سالیک یا عبور از برخی مناطق شهری است که باید به عنوان عوارض پرداخت شود.

اجاره ماشین در دبی با «کارا پلاس»

شرکت کارا پلاس، یکی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است. این شرکت در سال 2020 با هدف تسهیل اجاره خودرو برای ایرانیان خارج از کشور تاسیس شده و در طول مدت فعالیت خود، سطح کیفی و کمی خدماتش را در دبی افزایش داده است.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و اجاره خودرو در دبی می‌توانند به وبسایت کارا پلاس به آدرس اینترنتی karaplusrental.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 097143350830 در دبی و 02188510135 در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کاراپلاس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز