چرا استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه ضرورت دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با گسترش صنعت و فناوری، هم تعداد افرادی که به‌دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند و هم پروژه‌های کاری، در شرکت‌ها افزایش یافته است. این مسئله با چالش‌های بسیاری همچون مدیریت پروژه، اتلاف سرمایه، کمبود منابع و غیره همراه بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات و خدمات کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت پروژه بدون استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه و کارها امکان‌پذیر نیست. این نرم افزارها در راستای تسهیل مدیریت پروژه‌، افزایش بهره ‌وری، تقسیم منابع و مدیریت زمان به حل چالش‌های موجود کمک می‌کنند. درحال حاضر، تعداد زیادی نرم افزار مدیریت پروژه تولید و عرضه شده است که انتخاب نرم افزار حرفه‌ای مدیریت پروژه و کارها را تاحدی سخت می‌کند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت نرم افزار مدیریت پروژه و معرفی بهترین نرم‌ افزار موجود می‌پردازد.

نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟

نرم افزار مدیریت پروژه یا project management software در راستای تسهیل و کمک به کنترل و مدیریت انواع پروژه‌ها تولید و عرضه شده است. این نرم افزار به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا سه فاکتور اساسی زمان، منابع شامل سرمایه و نیروی انسانی و در نهایت هدف پروژه را کنترل کنند. به زبان ساده‌تر، نرم افزار مدیریت پروژه مانند یک دفتر برنامه‌‌ریزی دقیق و حرفه‌ای به گردش کار تیمی در میان اعضای تیم یک پروژه کمک می‌کند.

راز آسمان پایتخت

نرم افزار مدیریت پروژه چه قابلیت‌هایی دارد؟

هر یک از نرم افزارهای مدیریت پروژه از قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند. اما یک نرم افزار حرفه‌ای مدیریت پروژه و کارها از قابلیت‌هایی چون امکان برنامه ریزی و اولویت بندی، گزارش گیری، کنترل و تخصیص منابع و غیره برخوردار است. این نرم افزارها موجب افزایش بهره وری شده و به ارائه‌ی استراتژی‌های راهبردی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، تحلیل و گزارش روزانه عملکرد، پیش بینی آسیب‌ها و نتایج، کنترل بودجه و حتی کنترل ارتباطات درون تیم کمک می‌کنند.

چه افرادی به نرم افزار مدیریت پروژه نیاز دارند؟

مزایای نرم افزار مدیریت پروژه، استفاده از این نرم افزار را در برخی موارد به یک ضرورت تبدیل کرده است. از جمله افرادی که استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه برای آن‌ها مناسب است، می‌توان به تیم‌های استارتاپی کوچک، تیم‌های باتجربه و بزرگ، مواردی که چند تیم با یکدیگر کار می‌کنند و همچنین کارکنان و مدیران در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اشاره کرد.

چرا باید از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده کنیم؟

نرم افزار مدیریت پروژه قابلیت‌های متنوعی دارد و دلایل استفاده از این محصول تنها به چند مورد، محدود نمی‌شود. با وجود این برخی از مهم‌ترین دلایل در ادامه بررسی شده است؛

صرفه‌جویی در زمان: نرم افزار مدیریت پروژه کمک می‌کند تا زمان مدیریت پروژه را به‌خوبی مدیریت کرده و حتی تاریخ پایان پروژه را مشخص کنید.

صرفه‌جویی در بودجه: با استفاده از این نرم افزار می‌توانید بودجه‌ی خود را در مدت زمان پروژه مدیریت کنید. این نرم افزار میزان بودجه و هزینه‌ها را از گزارش اولیه تا اتمام پروژه کنترل کرده و نقاط سوددهی و زیان‌دهی پروژه را مشخص می‌کنند.

بهبود همکاری تیمی: نرم افزار مدیریت پروژه در این راستا نیز با کمک به تقسیم صحیح وظایف و مسئولیت‌ها و  همچنین نظارت و کنترل انجام کارها، به افزایش کار تیمی کمک می‌کند.

مدیریت منابع: نرم افزار مدیریت پروژه با ارائه‌ی استراتژی‌های راهبردی به مدیریت صحیح منابع از جمله نیروی انسانی و سرمایه کمک می‌کند. مثلاً این نرم افزار میزان و ساعات کار اعضای تیم را به‌نحوی مشخص می‌کند تا بدون کمترین خستگی، بیش‌ترین عملکرد را داشته باشند.

دسترسی سریع به داده‌ها: این نرم افزار تمام اطلاعات مربوط به پروژه را ذخیره کرده و در هر موقع، در سریع‌ترین زمان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه کدام است؟

درحال حاضر، انواع نرم افزار مدیریت پروژه طراحی و عرضه شده است. با این حال، تنها یک نرم افزار مدیریت پروژه حرفه‌ای است که موجب افزایش راندمان کاری شده و نتیجه مطلوبی را به‌دنبال دارد.

سیستم مدیریت پروژه «همتیک» با برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات متنوع، امکان مدیریت هوشمند انواع پروژه‌ها را فراهم کرده است. این نرم افزار علاوه بر قابلیت‌های مدیریت و کنترل پروژه، دارای ویژگی‌ها و امکانات جانبی جذابی است.

نرم افزار مدیریت پروژه همتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

نرم افزار مدیریت پروژه همتیک دارای 9 بخش اصلی شامل بخش پروژه‌ها، داشبورد مدیریتی، لیست کارها، همفکری، فایل‌ها، تایم شیت، تاریخچه، گردش مالی و بخش گزارشات است که هریک از این بخش‌ها دارای ویژگی‌های متنوعی است. مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار، شامل قابلیت برنامه ریزی و اولویت بندی، گزارش گیری با کمک انواع داشبورد، برخورداری از شبکه اجتماعی و پیام رسان سازمانی، امکان ثبت بانک تجربیات، امکان ثبت بانک ایده و امکان ثبت قرارهای ملاقات است.

نرم افزار همتیک را چطور تهیه کنیم؟

همتیک نرم افزار حرفه ای مدیریت پروژه و کارها است که توسط شرکت همراه هوشمند نخست طراحی و عرضه شده است. برای تهیه نرم افزار مدیریت پروژه همتیک به‌عنوان دستیاری قدرتمند در انجام کارها، تنها کافی است به وبسایت همتیک مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : همتیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز