پرفروش ترین برندهای تبلت کدامند؟

لست سکند

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند، تقاضا برای تبلت به‌شدت کاهش یافته است ولی به لطف همه‌گیری کرونا و افزایش دورکاری، تقاضا برای این ابزار دیجیتال دوباره با روند افزایشی روبه‌رو شده است. به‌طوری‌که در پایان بهار 2021، شاهد ورود نزدیک 40 میلیون تبلت به بازار جهانی بودیم، این در حالی است که در سال 2020 تنها 26 میلیون تبلت به بازار عرضه شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تبلت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تکنولایف، مطابق با تحلیل‌گران مؤسسه IDC، گرچه امروزه به لطف واکسیناسیون گسترده با کاهش فرایند دورکاری مواجه هستیم ولی هنوز هم با عادی شدن شرایط فاصله زیادی داریم، بنابراین انتظار داریم تقاضا برای تبلت‌ها به‌ویژه تبلت‌هایی با کیبوردهای جداشدنی همچنان روند صعودی داشته باشد. در ادامه قصد داریم پرفروش‌ترین برندهای تبلت را بیان کنیم.

تبلت‌های برند Lenovo لنوو

تبلت‌های لنوو یکی از بهترین تبلت‌های بازار و البته پرفروش‌ترین آن‌هاست، به‌طوری‌که 9.4 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این برند آمریکایی در طی فعالیت خود در طول این سال‌ها به‌خوبی توانسته رضایت کاربران را به‌سوی خود جلب کند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید تبلت از فروشگاه اینترنتی تکنولایف هستید، حتماً نگاهی ویژه به تبلت‌های این برند داشته باشید.

تبلت‌های لنوو، تبلت‌هایی باکیفیت، خوش‌دست و باکیفیت عالی هستند که در اندازه‌های مختلف به بازار ارائه شده‌اند. سیستم‌عامل آن‌ها یا اندروید یا ویندوز است. تبلت‌های جدید لنوو معمولاً دارای صفحه‌کلید جداشدنی هستند و همین قابلیت، محبوبیت آن‌ها را دوچندان کرده است.

راز آسمان پایتخت

بارزترین ویژگی‌های تبلت‌های لنوو

تبلت های برند Lenovo سری Yoga Tablet دارای عمر باتری تا 20 ساعت هستند. همین ویژگی‌، آن‌ها را به یک گزینه جذاب برای کارمندان و مدیرانی تبدیل کرده که زمان زیادی را در جلسات آنلاین سپری می‌کنند.

بعلاوه، این تبلت‌ها برای تماشای فیلم و سریال، گوش‌دادن به موسیقی، انجام بازی و دیگر فعالیت‌ها، گجت‌هایی بسیار مناسب‌اند. بعلاوه، به دلیل دارابودن پورت‌های USB و HDMI بسیار کارراه‌انداز نیز هستند.

تبلت ‌های برند Lenovo با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند و به بهترین سخت‌افزارها مجهز شده‌اند. برای نمونه، تبلت لنوو 10 یکی از بهترین تبلت‌های بازار از نظر مقاومت در برابر ضربه و لرزش، عمر صفحه‌کلید و لولا، کیفیت تاچ صفحه و فن قابل‌اعتماد است.

به عبارتی دیگر، تبلت‌های این برند تمامی ویژگی‌هایی که تبلت‌های اپل و سامسونگ از آن برخوردارند (مانند قابلیت مکالمه، نصب سیم‌کارت، اتصال به شبکه داده، امنیت بالا، صفحه‌کلید جداشدنی، آخرین امکانات و قابلیت‌ها، درگاه ارتباطی روز و غیره).

تبلت‌های سامسونگ

سامسونگ از مشهورترین و البته معروف‌ترین برندهای تبلت و گوشی‌های همراه است. آنچه به سامسونگ تا این حد اعتبار بخشیده است، کیفیت بی‌نظیر محصولاتش است  که سهم عمده‌ای از بازار ایران و جهان را به خود اختصاص داده است؛ به‌طوری‌که در سال 99 صدرنشین پرفروش‌ترین تبلت‌ها در ایران شد و مطابق با گزارش IDC، سهم سامسونگ از بازار تبلت در سال 2021، حدود 20% اعلام شد.

با انواع تبلت‌های سامسونگ می‌توان کارهای زیر را به‌سادگی انجام داد:

  • مشاهده انواع فیلم و سریال
  • مطالعه راحت کتاب‌های الکترونیک
  • عکاسی و فیلم‌برداری
  • دانلود انواع بازی‌های اندرویدی
  • برنامه‌های آفیس و ویرایش متن
  • دانلود و اجرای انواع اپلیکیشن‌ها
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی و غیره

تبلت‌های سامسونگ به طور کل در 4 دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

تبلت‌های گلسی Tab S:

تبلت‌های سری S، تبلت‌هایی سبک، باریک با طراحی مینیمال و ساده‌ای‌اند که از آخرین نرم‌افزارهای روز دنیا به‌سادگی پشتیبانی می‌کنند. این تبلت‌ها مجهز به قلم هوشمند بوده که کارهایی مانند نت‌برداری و طراحی را ساده می‌کنند. از انواع سری S، می‌توان به تبلت‌های گلسی Tab S7 LTE یا Tab S6 اشاره کرد.

تبلت‌های گلکسی Tab A:

کیفیت سری A تبلت‌های سامسونگ زبانزد خاص و عام است. همه تبلت‌های این سری دارای نمایشگرهایی با رزولوشن بالایند و قابلیت پشتیبانی از صدای سه‌بعدی را نیز دارند. سری A سامسونگ بهترین گزینه برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

تبلت‌های گلسی Tab A 10.1 با قلم S یکی از بهترین تبلت‌های سری A به‌حساب می‌آید.

تبلت‌های سامسونگ سری E:

نسخه‌های محدودی از تبلت‌های سری E سامسونگ در بازار موجود است و معمولاً قیمت کمتری نسبت به دو سری A و S دارد. تبلت SM-T561 و Galaxy Tab 3 lite از جمله تبلت‌های سری E سامسونگ‌ هستند.

سری چهارم تبلت‌های سامسونگ:

این سری از تبلت‌های سامسونگ، کیفیت بسیار بالاتری از سه سری نام‌برده در بالا را دارند و از آخرین نرم‌افزارهای روز دنیا به‌سادگی پشتیبانی می‌کنند. تبلت‌های Galaxy Book 10.6 و Galaxy book 12.0 از جمله تبلت‌های این سری هستند.

هنگام خرید تبلت از فروشگاه اینترنتی تکنولایف حتماً سری به انواع تبلت‌های سامسونگ بزنید و سری‌ها و مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تبلت متناسب با بودجه و نیاز خود را انتخاب کنید.

آیپد

اپل، از خوش‌نام‌ترین برندها در حوزه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه و محصولات دیجیتال است که از اواسط دهه 70 میلادی، فعالیت خود را در ایالت کالیفرنیا آمریکا رسماً آغاز کرد. مک‌بوک‌ها، آیپدها، آی‌پادها، آیفون‌ها و اپل‌واچ‌های این شرکت جزء بهترین‌های بازارند که به دلیل کیفیت منحصربه‌فرد و محیط نرم‌افزاری متفاوت (سیستم‌عامل iOS) در سراسر دنیا طرف‌داران بی‌شماری دارند.

جالب است بدانید بر اساس گزارش IDC، آیپدها در نیمه اول سال 2021، جزء پرفروش‌ترین تبلت‌ها در سراسر جهان اعلام شدند؛ به‌طوری‌که 31.7 درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص دادند.

ویژگی‌های انواع آیپد

بارزترین ویژگی آیپدها، عمر مفید باتری‌شان است. به‌طورکلی، با یکبار شارژ تا 12 ساعت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تبلت‌های اپل عموماً دارای چهار دکمه اساسی هستند:

  • دکمه اصلی روی صفحه
  • دکمه کم‌وزیاد کردن صدا روی بدنه
  • دکمه خاموش و روشن در قسمت بالای دستگاه

تنوع آیپدها زیاد است و معمولاً در حافظه‌های داخلی 32، 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند.

 تبلت‌های جی‌ال‌ایکس

شرکت جی ال ایکس یک شرکت ایرانی است که در زمینه تولید گوشی‌های کلاسیک، هوشمند و تبلت فعالیت دارد. این شرکت کار خود را به‌صورت رسمی از سال 1386 در شهر خرمشهر و در منطقه آزاد اروندرود با تولید گوشی‌های کلاسیک و ساده آغاز کرد.

تبلت‌های جی‌ال‌ایکس طراحی‌های بسیار زیبایی دارند. درباره نوع پردازنده آن‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی پردازنده‌های به کار گرفته شده در تبلت‌ها، از نوع 8 هسته‌ای هستند. سیستم‌عامل استفاده شده در تبلت‌های جی‌ال‌ایکس، اندروید است.

در کل، تبلت‌های جی‌ال‌ایکس، تبلت‌های خوش‌دست و با قیمت بسیار مناسبی هستند و همین امر، آن‌ها را میان کاربران ایرانی، به یک گزینه قابل تفکر تبدیل کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز