ورق گالوانیزه چگونه تولید می شود؟ / قیمت روز آهن آلات 5 اردیبهشت 1402

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سازه‌های فولادی در برابر رطوبت آسیب‌پذیر بوده و ممکن است در طولانی مدت دچار زنگ‌زدگی شوند. آهن و فولاد در صورتی که دچار زنگ‌زدگی یا خوردگی شوند، فرو می‌ریزند. به همین دلیل، استفاده از ورق‌های گالوانیزه در سازه‌های فولادی بسیار رایج است. این محصول، مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق گالوانیزه با نام آهن گالوانیزه نیز مشهور است. این محصول با دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند. در فرآیند تولید، لایه‌ای نازک از جنس فلز روی بر روی سطح ورق کشیده شده و باعث افزایش مقاومت آن می‌شود. در ادامه، ضمن توضیح روش تولید ورق گالوانیزه، قیمت روز آهن‌آلات نیز ارائه خواهد شد.

فرآیند تولید ورق گالوانیزه

ورق‌های نورد گرم با روش‌های مختلفی گالوانیزاسیون می‌شوند. الکتروگالوانیزه، گالوانیزه گرم یا حرارتی، پیش گالوانیزاسیون و و گالوانیلینگ از جمله مهم‌ترین روش‌های تولید ورق گالوانیزه هستند که هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند.

راز آسمان پایتخت

در روش الکتروگالوانیزه، فلز روی با استفاده از جریان‌های الکتریکی و محلول الکترولیتی بر روی ورق کشیده می‌شود. ورق‌هایی که با این شیوه تولید می‌شوند ضخامت کمتری نسبت به سایر ورق‌ها داشته و معمولاً در صنعت خودروسازی بسیار پرکاربرد هستند.

روش گالوانیزه گرم با نام گالوانیزاسیون کلاسیک هم شناخته می‌شود. در این فرآیند، ورق‌ها در یک استخر پر از فلز روی غوطه‌ور می‌شوند. بنابراین، روی همراه با اکسیژن به سختی بر سطح ورق می‌چسبد. روش گالوانیزاسیون کلاسیک نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر بوده و استحکام خوبی به ورق فولادی می‌بخشد.

تفاوت روش پیش گالوانیزاسیون با روش گالوانیزه گرم در این است که در پیش گالوانیزه، ابتدا ورق با یک مایع کاملاً تمیز می‌شود. در مرحله بعدی، ورق در یک استخر پر از فلز روی به شیوه رفت و برگشتی گالوانیزه می‌شود. این نوع ورق‌ها نسبت به ورق‌های گالوانیزه گرم، یک‌دست‌تر هستند.

روش گالوانیلینگ، حساس و زمان‌بر است. در این فرآیند، ورق‌ها با دو روش گداختگی و گالوانیزاسیون گرم تولید می‌شوند. در واقع، ورق‌ها پس از آن که با فلز روی پوشش‎دهی شدند، در کوره‎های گداخته قرار می‌گیرند. در نهایت، یک ورق آلیاژی (آلیاژ از روی و آهن) تولید خواهد شد.

قیمت آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت ورق گالوانیزه و دیگر محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/galvanized-sheet-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز