واکسن کرونا ایران برکت تا 7 روز دیگر به تولید میلیونی می‌رسد

در حالی که تلفات کرونا هر روز رکورد جدیدی در ایران می زند و واکسن خارجی هم قطره چکانی وارد کشور می شود انتظارها برای تولید انبوه واکسن ایرانی هم به اوج رسیده است  البته آخرین خبرها در این زمینه تا حدودی امیدبخش است.

به گزارش کاماپرس، در میان چند گروه علمی و تحقیقاتی و دارویی ایرانی که به تنهایی با مشارکت کشورهای دیگری همچون کوبا به تولید واکسن کرونا مشغول شده اند گروه دارویی برکت نزدیک ترین فاصله را با تولید انبوه این واکسن دارد.

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام که اولین دوز واکسن ایرانی کرونا نیز در فاز تحقیقاتی آن بهمن ماه سال 99 به پسر خود وی تزریق شد اکنون خبر داده است که تا 7 روز دیگر واکسن کرونا ایران برکت وارد فاز تولید انبوده شده و به تولید میلیونی می رسد.

مخبر تصریح کرد: فاز اول آماده سازی تولید واکسن با ظرفیت ۳ میلیون دوز به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ یعنی کمتر از ۷ روز دیگر تولید این واکسن ایرانی آغاز شود.

واکسیناسیون عمومی ایرانیان علیه کرونا از خردادماه آغاز می شود

راز آسمان پایتخت

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام گفت: با افزایش تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا به ۱۲ میلیون دز در ماه بخش عمده ای از نیاز کشور در این زمینه تامین خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور نیز گفت: امیدواریم واکسیناسیون عمومی با واکسن ایران برکت از خردادماه امسال آغاز شود و با همه توان در این مسیر در حرکت هستیم.

شایان ذکر است طی روزهای اخیر برخی مسئولان ستاد مقابله با کرونا از کندی روند تزریق واکسن در کشور به شدت ابراز نگرانی کرده اند و یک مقام مسئول بهداشتی که در بیمارستان مسیح دانشوری ریاست بخش کرونا را به عهده دارد نیز اظهار کرده بود با روند فعلی واکسیناسیون تعداد بسیار کمی از مردم در سالجاری انجام می شود.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : گروه دارویی برکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز