وام 4.6 میلیارد دلاری ناجی «نیسان» خواهد شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با ادامه روند همه‌گیر شدن ویروس کرونا، فروش خودرو کاهش یافته و بسیاری از کارخانه‌ها بیکار شده‌اند و این موضوع موجب کمبود نقدینگی در شرکت‌های خودروسازی از جمله نیسان شده است.

به گزارش کاماپرس، به عقیده بسیاری از کارشناسان، شرکت خودروسازی نیسان به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و انتظار می‌رود  به وامی در حدود 4.6 میلیارد دلار احتیاج پیدا کند.

نیسان در جست و جوی خط اعتباری جدید

روز پنجشنبه، رویترز به نقل از یک منبع ناشناس، نوشت: «نیسان در حالی که تلاش می‌کند روندی منقی را برای چرخش اوضاع مالی خود تنظیم کند، در جست و جوی خط اعتباری از سوی وام‌دهندگان برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا است.»

با وجود این که طبق گفته منابع آگاه، این خودروساز ژاپنی برای مقابله با تاثیرات کرونا بر میزان فروش و تقاضای بازار، درخواست 500 میلیارد ین وام کرده، اما برخی دیگر می‌گویند که این رقم هنوز نهایی نشده است.

عملکرد ضعیف در سه‌ماهه نخست 2020

به گفته رویترز، عملکرد سه ماهه نخست سال 2020 نیسان، بسیار ضعیف بود. این شرکت در ماه فوریه ضرر سال مالی خود را چیزی در حدود 49 میلیارد ین یا به عبارتی، 450 میلیون دلار اعلام کرد. این رقم را می‌توان سنگین‌ترین ضرر ثبت شده پس از بحران مالی سال 2009 قلمداد کرد.

راز آسمان پایتخت

با این وجود، حتی پیش از شیوع کرونا نیز نیسان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد، به طوری که در سال گذشته هم شاهد کاهش فروش کلی این خودروساز ژاپنی بودیم.

رویترز در گزارشی می‌نویسد: «از ماه دسامبر، نیسان با گردش نقدی منفی 670 میلیارد ین روبه‌رو بود که این میزان در مقایسه با سال گذشته، هفت برابر افزایش یافته است.

گفتنیست، نیسان که در سال مالی گذشته با گردش مالی 847 میلیارد ینی مواجه بود، چیزی در حدود 40 درصد آن را در اثر ضعف مدیریت از دست داد تا مدیرعامل این شرکت به دلیل بی‌کفایتی در حفظ وضعیت مالی شرکت، از کار برکنار شود.

مرتبط با : نیسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز