هر آنچه که باید درباره سازمان سازی فروش بدانید

لست سکند

بسیاری از افراد دوست دارند که کسب و کار شخصی خودشان را داشته باشند. داشتن یک کارخانه یا کارگاه پر درآمد، آرزوی بزرگ هر شخص بلندپرواز است. اما نگرانی بیشتر افراد این است که پس از راه‌اندازی کسب و کار شخصی نتوانند محصول خود را به فروش برسانند. تصور این مسئله که کارخانه شما هزاران محصول در روز را تولید می‌کند؛ اما هیچکدام به فروش نمی‌رسد بسیار ناراحت‌کننده است. اما چاره کار چیست؟

به گزارش کاماپرس، سازمان سازی فروش دقیقاً همان راه‌حلی است که می‌تواند فروش و سود یک مدیر موفق را تضمین کند. حقیقت این است که ساختن یک کارخانه چاپ پول هیچ تفاوتی با راه‌اندازی یک سازمان فروش حرفه‌ای ندارد. سوال اصلی این است که سازمان سازی فروش به چه معناست؟

چرا باید یک سازمان فروش حرفه‌ای راه‌اندازی کنم؟

حقیقت این است که یک مدیر موفق باید به همان میزانی که برای خرید تجهیزات، تهیه مکان تولید و استخدام کارگران و کارمندان هزینه و زمان صرف می‌کند، برای استخدام یک تیم فروش حرفه‌ای نیز حساسیت به خرج بدهد. چرا که مهم‌ترین کارمندان در تمام سازمان‌ها و ارگان‌های تولیدی یا خدمات، در واقع همان تیم فروش است. این تیم باید مانند سایر افراد سازمان مکانی برای استقرار داشته باشد و هیچ کارخانه‌ای بدون داشتن یک سازمان فروش پویا موفق نمی‌شود. به زبان ساده‌تر، وجود سازمان فروش در هر کسب و کاری مانند تهیه مواد اولیه برای راه‌اندازی چرخ تولید یک کارخانه است!

وظیفه و اهداف سازمان فروش چیست؟

سازمان فروش جایی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام وظایف محوله، فروش محصول و ارائه خدمت صورت می‌گیرد و همچنین، بر روی صحت و کیفیت عملکردها نظارت می‌شود. این سازمان با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق خود، تمام اعضای سازمان را به سمت هدف، یعنی بازاریابی و فروش موثر، هدایت می‌کند. بنابراین، هر چقدر که این سازمانه بزرگ‌تر و مجرب‌تر باشد، پول بیشتری را به شریان‌های اقتصادی سازمان تزریق می‌کند. از دیگر وظایف سازمان فروش می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات بازاریابی، نحوه ارائه محصول، شکل برند، پیش‌بینی نیاز بازار، تعیین بودجه فروش و… اشاره کرد.

اهداف سازمان سازی فروش به بزرگی و اهداف کلی سازمان بستگی دارد و این تیم می‌تواند بر روی مواردی چون آموزش کارکنان، استخدام کارشناسان فروش، تخصیص، ارزشیابی، نظارت بر عملکرد سازمان و انگیزه بخشیدن به نیروی فروش تمرکز کند. به طور کلی، هدف تمامی سازمان‌های فروش، به دست آوردن سهم بیشتر از بازار است.

راز آسمان پایتخت

آیا کسب و کارهای کوچک نیز به سازمان سازی فروش نیاز دارند؟

همانطور که قبلاً اشاره شد، سازمان فروش مانند شریان‌های حیاتی هر کسب و کاری است. به همین دلیل، کوچک یا بزرگ بودن سازمان و کسب و کار هیچ اهمیتی ندارد. هر سازمانی برای فروش محصولات خود باید یک تیم فروش حرفه‌ای داشته باشد. سازمان فروش برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند ابتدا با کمک چند فروشنده حرفه‌ای راه‌اندازی شود و پس از گسترش کسب و کار، این سازمان نیز توسعه می‌یابد.

چگونه می‌توان یک کسب و کار پر درآمد ایجاد کرد؟

هر چند که در این مطلب درباره اهمیت سازمان سازی فروش برای کسب درآمد صحبت شد؛ اما صرفاً راه‌اندازی سازمان فروش برای رسیدن به موفقیت کافی نیست! دستیابی به موفقیت در کسب و کار نیازمند توسعه دانش فروش و آموختن راهکاری مدیریتی است. در چنین مواقعی، آکادمی نقطه شروع بهترین گزینه برای دریافت آموزش‌های لازم است.

کسانی که قصد ورود به بازار کار یا راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود را دارند، می‌توانند تنها با دیدن دوره‌های کاربردی این مجموعه تمام آن چیزی که نیاز دارند را به دست بیاورند. در واقع، آکادمی نقطه شروع، پلی میان آموزش و بازار کار است. تمامی افرادی که در دوره‌های این مجموعه ثبت نام می‌کنند می‌توانند پس از موفقیت در آزمون‌های تخصصی، گواهینامه معتبر این مجموعه را دریافت نمایند. دوره‌های فروش و مکمل فروش، دوره جامع کسب و کار، مینی دوره اوستا شاگردی، دوره جامع فروش ابزارآلات و… تنها بخشی از برنامه‌های آموزشی پرکاربرد آکادمی نقطه شروع است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : نقطه شروع
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز