میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان

لست سکند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان بر اساس مصوبه توضیحاتی ارائه داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان گفت: بر اساس مصوبه مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم‎های متاهل یک میلیون تومان افزایشی می‌شود همچنین فوق‌العده ویژه نیز اضافه خواهد شد. البته اگر کارمندی مرد متاهل باشد علاوه بر افزایش حقوق و فوق‌العاده ویژه به او حدود 200 هزارتومان حق عائله‌مندی و 100 هزارتومان به ازای هر فرزند پرداخت خواهد شد.

حاجی‌بابایی همچنین درباره فوق‌العاده ویژه توضیح داد: دولت در لایحه 35 درصد برای فوق‌العاده ویژه آورده بود که این میزان در قانون تا 50 درصد قید شده است. برای رفع این مشکل، فوق‌العاده ویژه به این صورت شد که دولت می‌تواند با اعتبارات در اختیار تا 50 درصد فوق‌العاده ویژه در نظر بگیرد.

راز آسمان پایتخت

افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان چند درصد خواهد بود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد: در ابتدای سال برای این افراد 20 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شد که امروز 30 درصد نیز لحاظ شد و بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از ابتدای سال مشمول 50 درصد افزایش حقوق خواهند شد.

طبق گفته حاجی‌بابایی اعضای هیات علمی دانشگاه نیز شامل 15 درصد افزایش حقوق می‎شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بازنشستگان شامل 900 هزارتومان اضافه حقوق به علاوه پنج درصد حکم شهریور همچنین حق عائله‌مندی و حق اولاد خواهند شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: اگر افرادی از ابتدای سال شامل 57 و 38 درصد افزایش حقوق نشده‌اند این افزایش حقوق جدید شامل این دسته از افراد نیز خواهد شد. به طور مثال اگر فردی زیر نظر تامین اجتماعی و در شهرداری کار می‎‌کرده و 38 درصد افزایش حقوق را نداشته شامل افزایش حقوق فعلی می‌شود. صندوق‌های خاص همچون صداوسیما نیز مشمول این افزایش حقوق خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز