مقایسه تارا با دنا پلاس توربو اتوماتیک ؛ کدام پیروز رقابت است؟

خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تارا و دنا پلاس اتوماتیک از نظر قیمت و کیفیت رقیب هم شناخته می‌شوند. این رقابت بازار داغی را برای این دو خودرو ایجاد کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دنا پلاس فیس لیفت سمند است و تارا بر پایه پلتفرم پژو 301 طراحی و تولید شده است. هر دو خودرو ویژگی های مشترک و متمایزی دارند تا خریدارن را به سمت خود جذب کنند و بتوانند گوی سبقت را بربایند. در ادامه تارا و دنا پلاس اتوماتیک را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

مقایسه دنا پلاس با تارا از نظر ظاهری

تارا از نظر ظاهری، زیبایی مدل نمونه خود یعنی پژو 301 را ندارد. خصوصاً طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپرها به دلیل استفاده نابجا از خطوط صاف و زوایای شکسته، هماهنگی دلچسبی، مقابل چشمان بینندگان ارائه نمی‌دهد.

دنا پلاس در نمای روبه‌رو، عقب و همچنین خطوط کناری به‌ویژه پنجره‌های درب عقب، تغییرات محسوسی نسبت به سمند پیدا کرده و با وجود ناهماهنگی در بعضی المان‎ها، باز هم چهره جذاب و اسپرت خود را حفظ کرده است. همچنین نسبت به دنا تغییرات جزئی داشته است.

راز آسمان پایتخت

دناپلاس-کاماپرس

مقایسه دنا پلاس و تارا از منظر موتوری

با نگاهی به مشخصات فنی این دو محصول ایران‌خودرو متوجه می‌شوید که هرچند دنا پلاس خودرو قدیمی‌تری در مقایسه با تارا به شمار می‌رود؛ اما در مجموع توان فنی نسبتاً بالاتری در مقایسه با تارا دارد. در دنا پلاس به دلیل استفاده از موتور توربو شارژ، برتری موتوری در مقایسه با تارا وجود دارد. هر دو موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارند.

مقایسه امکانات دنا پلاس و تارا

با نگاهی به امکانات این دو محصول می‎توانیم به این نتیجه برسیم که در سطح آپشن هر دو به طور مساوی پیش می‎روند و مهم‎ترین فرق این دو در امکانات و سیستم تهویه مطبوع خودکار در خودروی دنا پلاس است. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری نگاه کنیم، می‎توان گفت آپشن‎های تارا تا حدودی عملکرد و کیفیت بهتری دارند.

مزیت مهم تارا

نکته بسیار مهم و چشمگیر تارا، صندوق بزرگ و 640 لیتری آن است. به این ترتیب در سفر‎‎‎‎‎ نگران فضای کافی برای حمل چمدان‌‌ها نخواهید بود. اما چیزی که باید به آن توجه کنید این است که دنا پلاس نیز بعد از تارا بزرگ‎ترین صندوق‌‌ موجود را دارا است و با حدود 500 لیتر فضا، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

خودرو تارا-کاماپرس

مقایسه تارا و دنا پلاس از نظر ایمنی

هیچ یک از این دو خودرو تابه‌حال در آزمون‌های تصادف و ایمنی مؤسسات معتبر فعال در این زمینه شرکت نکرده‌اند. اما می‎توان گفت که تارا در وضعیت نسبتاً بهتری قرار دارد. دلیل اصلی این موضوع نیز امکانات و سنسور‌هایی است که به‌منظور جلوگیری از وقوع تصادف در تارا تعبیه شده است. سیستم کنترل پایداری خودرو و فشار باد تایرها در خودروی تارا در راستای جلوگیری از بروز تصادف بسیار مؤثر است.

مقایسه سرعت تارا و دنا پلاس

طبق تست‌های رسمی، دنا پلاس شتاب صفر تا صد تقریباً بهتری ارائه می‌دهد و ظرف مدت ۱۲.۰۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. تارا دنده‌ای هم تقریباً به همین میزان چابک و چالاک است اما نشانگر سرعتش حدود ۴۷ صدم ثانیه بیشتر زمان نیاز دارد تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را نشان دهد. البته این اعداد برای تست‌های رسمی هستند و شاید در استفاده معمول این اختلاف به چشم نیایند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز