معرفی آجر نسوز ارزان و باکیفیت در سال 1402

لست سکند

قیمت آجر نسوز به‌مانند بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر در سال 1402 دستخوش تغییراتی خواهد شد که قصد داریم در ادامه به دلایل این موضوع بپردازیم و قیمت آجر نسوز باکیفیت را پیش‌بینی کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

آجر نسوز با استفاده از مواد اولیه خاصی همچون کانی‌ها و پوکه‌ها ساخته می‌شوند تا در برابر حرارت و گرمای بیش از حد مقاوم باشند. آجر نسوز با مواد و ترکیب‌های نسوزی ساخته می‌شود که اصطلاحاً به آنها مواد غیرفلزی می‌گویند.

قیمت آجر نسوز بستگی به عوامل مختلف زیادی دارد. مواردی همچون ابعاد و طرح مورداستفاده، جنس و متریال به کار برده شده در ساخت آجر نسوز از جمله مواردی هستند که می‌توانند بر روی قیمت آجر نسوز تأثیرگذار باشند.

نوسان قیمت ارز و کمترشدن میزان تولید کارخانه‌ها و از طرفی بالاتر رفتن تورم و حقوق کارگران باعث می‌شود قیمت نهایی یک محصول به نسبت افزایش قیمت‌ها بالا برود و در بسیاری از مواقع نیز باعث ایجاد قیمت‌های کاذب در بازار بشود.

راز آسمان پایتخت

اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت آجر نسوز باکیفیت همین موارد است. اگر راه‌حل مناسبی برای این موارد پیدا بشود و تورم به‌خوبی مهار شود با کاهش چشمگیر قیمت آجر نسوز مواجه خواهیم بود. درواقع زمانی که مواد اولیه و متریال موردنیاز برای ساخت آجر نسوز باکیفیت گران بشود، رفته‌رفته این افزایش قیمت باعث بالاتر رفتن قیمت نهایی محصول خواهد شد.

کاربردهای آجر نسوز

آجر نسوز ارزان امروزه برای ساخت‌وساز، یک محصول بسیار مهم و ضروری بشمار می‌رود. با استفاده از آجر نسوز ارزان می‌توانید هزینه‌های جاری را به حداقل برسانید و در بودجه‌تان صرفه‌جویی قابل توجه ای داشته باشید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قیمت آجر نسوز به مولفه‌های خاصی بستگی دارد که باعث ایجاد نوسان در قیمت نهایی آجر نسوز باکیفیت خواهد شد. اگر قصد خرید آجر نسوز ارزان دارید، ابتدا باید با ویژگی و کاربرد خاص این آجر آشنا بشوید و سپس اقدام به خرید این محصول کنید.

اولین کاربرد آجر نسوز باکیفیت استفاده در مکان‌های سردسیر یا بسیار گرمسیر است. آجر نسوز ارزان را در مناطقی که دمای هوا بسیار پایین است استفاده می‌کنند تا مانع از نفوذ هوای سرد به داخل خانه بشود. آجر نسوز ارزان در مناطق گرمسیر نیز استفاده می‌شود، چرا که این محصول عایق دما است و در برابر هوای سرد و گرم به‌شدت مقاومت دارد.

دیگر کاربرد آجر نسوز باکیفیت استفاده در مساجد و معابد است. آجر نسوز ارزان به دلیل مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی که دارد می‌تواند سالیان سال بدون کوچک‌ترین خرابی یا ویرانی دست نخورده باقی بماند. از طرفی به دلیل مهم بودن این مساجد و معابد فرهنگی و تاریخی از آجر نسوز ارزان استفاده می‌کنند.

 یکی از کاربردهای آجر نسوز در نما ترکیبی ساختمان است که در معماری سنتی و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد دیگر آجر نسوز باکیفیت استفاده در معماری سنتی و قدیمی است. آجر نسوز ارزان به دلیل تطابق بالا با معماری اسلامی و نمای سنتی یک گزینه عالی برای مرمت و بازسازی مکان‌ها و آثار تاریخی محسوب می‌شود. قیمت آجر نسوز آن‌قدری منطقی و معقول به نظر می‌رسد که برای بازسازی از آن استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که با ترکیب نما و معماری سنتی و مدرن در نمای ساختمان، می‌توانید زیبایی بیشتری را خلق کنید که به این نوع نماها، نما ترکیبی ساختمان می‌گویند. نمای ترکیبی ساختمان، ترکیبی از آجرهای سنتی و مدرن است که در کنار هم باتوجه‌به تنوع رنگ و ابعادی که دارند نما آپارتمان و ساختمان را جذاب‌تر می‌کند از این رو می‌توانید در این راستا از این نوع نما استفاده نمایید.

ویژگی‌های آجر نسوز ارزان و باکیفیت

ویژگی‌های خاص یک محصول باعث ایجاد تمایز با دیگر محصولات می‌شود. قیمت آجر نسوز نیز باتوجه‌به ویژگی و کاربردهای خاصی که دارد تعیین می‌شود. آجر نسوز ارزان اگر در برابر رطوبت و جریان آب مقاومت بالایی داشته باشد به‌طورقطع از ارزش خرید بالایی برخوردار خواهد بود.

برای اینکه از میزان مقاومت آجر نسوز ارزان در برابر آب مطمئن شوید باید آزمایش میزان جذب آب را انجام بدهید. این آزمایش بسیار ساده است و نیاز به دستگاه و تخصص خاصی هم ندارد. آجر نسوز مدنظرتان را وزن کنید و سپس آن را در داخل یک ظرف پرازآب قرار دهید. پس از 24 ساعت وزن آجری که در داخل آب بوده است را با آجر خشک مورد قیاس قرار دهید و تفاوت‌ها را بررسی کنید.

قیمت آجر نسوز تحت‌تأثیر مقاومت آجر نسبت به عایق بودن صدا و دما متفاوت است. اگر آجر خریداری شده عایق صدا باشد و تا حدودی صدای طبقات بالا و پایین را مهار کند می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل و منطقی باشد (البته نسبت به هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید).

آجر کف نسوز یکی از زیر مجموعه های آجرهای ساختمانی است که از متریال نسوز تولید می شود

از دیگر موارد مثبتی یک که آجر نسوز ارزان و باکیفیت دارد مقاومت در برابر شوره و مواد شیمیایی است. اگر پس از چند بار بارش و نزولات جوی، آجر نسوز دچار شوره زدگی و تغییر رنگ بشود این محصول از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و ارزش خرید بالایی ندارد.

از مقاومت آجر نسوز تا نفوذناپذیری آجر ساختمانی در برابر آب و رطوبت همگی باعث ایجاد تغییرات در قیمت آجر نسوز می‌شوند. قیمت آجر نسوز فقط وابسته به ویژگی ضدحریق بودن این محصول نمی‌شود و به موارد مختلفی بستگی دارد که به آنها پرداختیم.

قیمت آجر نسوز در سال 1402

آجر نسوز باکیفیت باتوجه‌به کاربرد بالایی که دارد، گزینه بسیار مناسبی برای سازندگان و طراحان دکوراسیون بشمار می‌رود. قیمت آجر نسوز نه آن‌قدر بالا است که مشتریان از خرید آن واهمه‌ای داشته باشند و نه آن‌قدر پایین است که خریدار را نسبت به کیفیتش به شک بیندازد.

آز آنجایی که آجر نسوز یک محصول مقاوم در برابر حرارت و دمای بالا است نسبت به سایر مصالح ساختمانی از قیمت بالاتری برخوردار است. باتوجه‌به این مورد که از مواد مختلفی در ساخت آجر نسوز استفاده می‌شود همین امر سبب ایجاد تمایز بین مدل‌های مختلف این آجر خواهد شد.

اما شاید اولین و آخرین مورد مهم برای خرید یک محصول قیمت نهایی آن باشد. قیمت آجر نسوز در سال 1402 تحت عوامل مختلفی قرار می گیرد که اصلی‌ترین آن نوسان قیمت ارز خواهد بود. در حال حاضر تفاوت قیمت آجر نسوز نسبت به ماه‌های آخر سال 1401 زیاد نیست و شاید در سفارش و خریدهای عمده حتی به چشم هم نیاید.

هرچقدر کیفیت آجر نسوز ارزان بالاتر باشد قیمت تمام شده نیز بالاتر خواهد رفت. عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت آجر نسوز باکیفیت، گران‌شدن قیمت مواد اولیه این محصول است. البته لازم به ذکر است که بسته‌بندی مناسب و ابعاد آجر در تعین قیمت نهایی آجر نسوز بی‌اثر نخواهد بود.

برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت آجر نسوز می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی امیران نما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لارم جهت ثبت سفارش را خدمتتان عرض کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : امیران نما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز