مروری بر عملکرد پنج ساله مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر

لست سکند

جشن پنجمین سال آغاز به کار مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر با پانزدهمین دوره شتابدهی آن برگزار شد. این مرکز با همکاری سامسونگ ایران و دانشگاه امیرکبیر فعالیت خود را شروع کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حوزه فناوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرکز فناوری سامسونگ طی پنج سال گذشته 2 هزار ایده ارسالی را مورد بررسی قرار داده و نرخ 82 درصدی از فارغ التحصیلان دوره‌های شتابدهی را هم به ثبت رسانده است. این مرکز یکی از مراکزی است که طی سال‌های فعالیت خود به عنوان یک شتابدهنده بدون دریافت سهام فعالیت کرده و به عنوان یک حامی برای استارتاپ‌ها و کارآفرینان محسوب می‌شود. هدف اصلی سامسونگ از ایجاد چنین مرکزی، حمایت از استارتاپ‌های نوآور و همچنین پژوهش‌ها و تحقیقات، توسعه نوآوری و رشد ایده‌های کاربردی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

روند کاری مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر

طی پنج سال گذشته مرکزی فناوری سامسونگ هر ساله سه دوره پذیرش را برگزار کرد که به طور متوسط برای آن‌ها پنج تیم به ثبت رسید. ایده‌ها و تیم‌هایی که به مرکز فناوری معرفی می‌شوند، در هیچ یک از مراحل پذیرش و آموزش نیاز به پرداخت هزینه ندارند. ضمنا تیم‌های جذب شده در مجموعه مذکور از خدماتی مانند فضای کار مشترک، مشاوره آموزش، حمایت مالی و تجهیزاتی و … برخوردار می‌شوند. تیم‌های پذیرش شده حداکثر تا یکسال امکان استقرار در مرکز سامسونگ و استفاده از خدمات، آموزش و حمایت‌های این بخش را دارند. طی مدت مستقر شدن تیم‌ها، هر سه ماه یک مرتبه فعالیت آن‌ها ارزیابی خواهد شد و نظارت و بازبینی بر روی آن‌ها اتفاق خواهد افتاد. در صورت موفقیت هر یک از تیم‌ها، مراحل اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه برای آن‌ها صورت خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

این قبیل اقدامات مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر باعث شده تا برخی تیم‌ها به کسب و کار مهمی در حوزه فعالیت خود تبدیل شوند و در رویدادهای بین المللی هم جوایز مهمی را کسب کنند. استارتاپ‌های سیمیاروم، تریژر، ویتامید، ویرا و رایفارم از جمله گروه‌هایی هستند که در رقابت‌های بین المللی جوایزی را به دست آورده‌اند.

اقدامات مرکز فناوری سامسونگ در سال‌های کرونایی

این مجموعه با همه گیری ویروس کرونا هم به فعالیت خود ادامه داد و پروتکل‌های بهداشتی را برای ادامه اقدامات خود در پیش گرفت. در دو سال گذشته بیشتر فعالیت‌های این مرکز درخصوص بررسی ایده‌ها، مصاحبه از تیم‌ها و آموزش و پشتیبانی از آن‌ها به صورت آنلاین اتفاق افتاد.

استارتاپ‌های حوزه بهداشت و سلامت این مرکز هم راهکارهایی نوآورانه در خصوص سلامت افراد شاغل در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و … ارائه دادند. حتی این مجموعه در یکسال اخیر و با وجود کرونا، اولین دوره کمپ شکل دهی را برگزار کرد. کمپ شکل دهی در 9 مرحله و به منظور توسعه مهارت‌های افراد در راه اندازی کسب و کارها شکل گرفت.

مرتبط با : مرکز فناوری سامسونگ - امیرکبیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز