مجوز حضوری شدن کلاس های درس صادر شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ابلاغیه جدید آموزش و پرورش به منظور برگزاری حضوری کلاس‌های درس، به ویژه امتحانات مدرسه و دانشگاه، به تمامی نهادهای ذی ربط و وابسته ابلاغ شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ آموزش، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجت‌اله الماسی، سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش، در بخشنامه‌ای از اعضای شورای معاون‌ها، مدیران آموزش و پرورش استان‌ها و دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی درخواست کرده تا درباره حضوری شدن کلاس‌های درسی تمهیدات لازم را به عمل آورده و نهایت همکاری را داشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق این ابلاغیه، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است و مسئولان دانشگاه‌ها و روسای ادارات کل آموزش و پرورش و همچنین مدیران مدارس سراسر کشور موظف به اجرای مصوبات هستند. ضمن اینکه باید گزارش تحقق مصوبه به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بازتاب داده شود.

پیش از این در مهرماه اعلام شده بود که با تصمیم ستاد کرونا و گسترش پوشش واکسیناسیون، مدارس و دانشگاه‌ها از آیان ماه حضوری خواهند شد. تصمیم مذکور به دنبال واکسیناسیون رده سنی 12 تا 18 ساله اتخاذ و اعلام شد. اما با این حال مردم به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی، باز هم از فرستادن فرزندان خود به محیط‌های فرهنگی امتناع کردند.

ضمنا در آن زمان والدین می‌توانستند بین آموزش مجازی یا حضوری یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. اما به دلایل ذکر شده، معمولا بیشتر والدین طالب آموزش مجازی و حفظ سلامت فرزندان خود بودند.

بازگشایی قطعی مدارس و دانشگاه‌ها

در حال حاضر و با توجه به کاهش تعداد مبتلایان روزانه و همچنین تعداد مرگ و میر و افزایش سرعت واکسیناسیون، تصمیم گرفته شده تا سیستم آموزش حضوری بار دیگر به کار گرفته شود و دانش آموزان و دانشجویان همانند قبل از شیوع ویروس کرونا در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. به نظر این بار تصمیم اتخاذ شده به طور کامل اجرایی و دانش آموزان و دانشجویان در فضای کلاس درس حاضر شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز