لپ تاپ های سوخته و استوک چرا مشتری بیشتری دارند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش قیمت لپ تاپ در چند ماه اخیر باعث شده خیلی از مشتریان به خرید لپ تاپ های استوک، ‌شکسته و حتی سوخته روی بیاورند.

به گزارش کاماپرس، افزایش آگهی های فروش لپ تاپ های شکسته، سوخته و استوک نشان می دهد، سبک خرید مشتریان در بازار تغییر کرده است. یعنی افزایش قیمت لپ تاپ و کمبود لپ تاپ های با کیفیت متوسط و قیمت مناسب باعث شده خیلی از خریداران دنبال لپ تاپ ارزان بگردند تا خودشان آن را تعمیر کنند.

به همین دلیل دیگر فرقی نمی کند لپ تاپ چه مشکلی دارد، فعلا هر نوع لپ تاپ خراب حتی لپ تاپ سوخته هم در این بازار خریدار دارد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

راز آسمان پایتخت

بازارلپ تاپ  تعمیری داغ داغ است
حتی کاهش قیمت ارز در یکی دو ماه پیش هم تاثیری در ارزان شدن قیمت تبلت و لپ تاپ نداشته است. با این روند متقاضیان خرید به سمت خرید محصولات دست دوم یا تعمیر و به روزرسانی آن روی آورده‌اند.

محمد رضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه بازار لپ‌تاپ‌های تعمیری داغ شده می گوید:« افزایش 15درصدی قیمت جهانی قطعات لپ‌تاپ و کاهش قدرت خرید تجار، طولانی شدن ثبت سفارش کالا و افزایش تقاضا و کاهش عرضه انواع لپ‌تاپ موجب شده تا بازار با کمبود بیش از حد قطعات لپ‌تاپ مواجه شود؛ یعنی قطعاتی همچون کیبورد، باتری و قاب لپ‌تاپ در بازار به‌سختی پیدا می‌شود؛ زیرا حجم تعمیر لپ‌تاپ عجیب و غریب افزایش یافته است.»

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه به همشهری می گوید:« تقاضای چندانی برای خرید لپ‌تاپ جدید وجود ندارد و مردم به‌جای خرید لپ‌تاپ نو یا به دستگاه قبلی رم اضافه کرده یا لپ‌تاپ دست دوم می‌خرند که عموما باتری این لپ‌تاپ‌ها ایراد دارد.»

لپ تاپ های دست دوم از عراق و امارات می آیند

فرجی تهرانی از افزایش قاچاق لپ تاپ های دست دوم می گوید:« این وضعیت فرصت را برای ورود غیرقانونی لوازم الکترونیک بیش‌از‌پیش مهیا کرده و لپ‌تاپ‌های دست‌دوم به‌صورت قاچاق از عراق و امارات متحده‌ عربی وارد و اکثرا ازطریق کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام فروخته می‌شود. »
به گفته او خرید لپ‌تاپ‌های دست‌دوم خطر زیادی دارد ، قاچاقچیان با تضمین سلامت این لپ‌تاپ‌ها، ممکن است بتوانند این کالا را بفروشند؛ اما بعد از یک روز، لپ‌تاپ‌ها با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند و ممکن است بعد از مدتی بسوزد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز