لزوم حمایت از نوشت افزار ایرانی

نوشت افزار
لست سکند

نوشت‌افزار یا لوازم تحریر به مجموعه گسترده‌ای از ابزارهایی گفته می‌شود که برای نگارش، نقاشی یا ترسیم به کار می‌روند. نوشت افزار ایرانی اسلامی مجموعه ای از نوشت افزارهای هستند که بر اساس شخصیت های دینی و میهنی طراحی و ساخته شده اند.

به گزارش کاماپرس، نشست خبری و افتتاحیه جشنواره سراسری ایران‌نوشت اوایل هفته جاری برگزار شد. علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این نشست خبری عنوان کرد: مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی طی چند سال گذشته گام‌های خوبی را در راستای تولید و طرح‌های نوشت‌افزار ایرانی برداشته است. وی در ادامه تاکید کرد: در وزارت آموزش و پرورش تولید نوشت‌افزار ایرانی برعهده دو معاونت گذاشته شده است.

رمضانی همچنین با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی در کشور عنوان کرد: ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور داریم که وظیفه قانونی ماست که از نوشت‌افزار ایرانی حمایت اجرایی کرده تا تولیدکنندگان سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص دهند. براین اساس با مجموعه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی دو ماه یکبار جلسه برگزار و فرآیند کارها را رصد می‌کنیم.

محمدابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست خبری عنوان کرد: در راستای حمایت از نوشت‌افزار ایرانی در این معاونت چند اقدام را می‌توانیم انجام بدهیم که نخستین وعده ما در زمینه تضمین کیفیت است. محمدی ادامه داد: از سوی دیگر ما آمادگی داریم که درباره تبیین تولید نوشت‌افزار ایرانی کار رسانه‌ای انجام بدهیم. در زمینه ترویج نیز می‌توانیم محصولات را به اقصی نقاط کشور ارسال کنیم و از ظرفیت انتشارات مدرسه بهره بگیریم و محصولات را به صورت آنلاین در معرض فروش قرار بدهیم.

محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: از سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۹۰ درصد بازار نوشت‌افزار ایران در تصرف خارجی‌ها بود. در مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با کمک دو تولیدکننده تصمیم گرفتیم که از نوشت‌افزار ایرانی با دو دیدگاه حمایت از تولید و طرح ایرانی اسلامی حمایت به عمل آوریم. هم‌اکنون با گذشت ۸ سال از فعالیت این مجمع، بیش از ۱۰۰ تولیدکننده به آن پیوسته‌اند.

راز آسمان پایتخت

به گزارش دنیای اقتصاد، یقینی در ادامه با اشاره به گردش مالی بالای نوشت‌افزار در کشور خاطرنشان کرد: گردش مالی نوشت‌افزار در کشور حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر ۶۰ درصد آن به خارجی‌ها و ۴۰ درصد به تولیدکنندگان داخلی اختصاص دارد. مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی همچنین با اشاره به میزان اشتغالزایی در صنعت نوشت‌افزار عنوان کرد: به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت و بازار نوشت‌افزار ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به این موضوع که از سال ۹۵ به صورت جدی‌تر تولیدکنندگان وارد حوزه تولید نوشت‌افزار شده‌اند، گفت: مصرف‌کنندگان ایرانی رضایت ۸۰درصدی از نوشت‌افزار داخلی دارند و این درصد قابل توجهی است. با توجه به افزایش نرخ دلار از نظر قیمت نیز کالای ایرانی قابل رقابت حتی با محصولات چینی است. از سوی دیگر تولیدکنندگان ایرانی در جهت ذائقه ایرانی پیش می‌روند و نوشت‌افزارهایی با ذائقه آنها تولید می‌کنند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری ایران‌نوشت بیان کرد: به مدت هفت سال نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در مرداد ماه برگزار می‌شد، اما امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد و به جای آن جشنواره سراسری ایران‌نوشت برگزار می‌شود. در این جشنواره فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های محلی، نوشت‌افزار عرضه می‌کنند. همچنین ۲۵ نمایشگاه تخصصی ایران‌نوشت در شهرستان‌های مختلف در این جشنواره شرکت دارند. این جشنواره از ۱۹ مرداد افتتاح شد و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز