پرطرفدارترین مشاغل صنفی در بین زنان

لست سکند

اخیرا اتاق اصناف ایران آماری منتشر کرده که بر اساس آن، صنف آرایشگری زنانه، خرده فروشی پوشاک زنانه و خرده‌فروشی خواربار، بیشترین پروانه‌ کسب را از سوی زنان دریافت کرده‌اند.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

به گزارش کاماپرس، آمار اتاق اصناف نشان می‌دهد که هم اکنون ۷۷۹ هزار و ۴۰۷ پروانه کسب برای زنان در کشور فعال بوده که از این تعداد استان مازندران با ۵۸ هزار و ۸۹۱ پروانه کسب فعال، بیشترین آمار و  قم با ۷ هزار و ۱۷۴ پروانه کسب فعال، کمترین میزان پروانه را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این آمار ، خراسان رضوی با ۵۷ هزار و ۸۹۶ پروانه کسب در جایگاه دوم و استان تهران با ۵۴ هزار و ۷۳۲ پروانه کسب فعال در جایگاه سوم بیشترین آمار پروانه کسب فعال برای زنان قرار دارند.

همچنین آمار زنان دارای پروانه مباشرت یا مشارکت واحد صنفی فعال، نشان دهنده آن است که در حال حاضر استان تهران با ۶۱۳۸ پروانه مباشرت و مشارکت و جنوب کرمان با ۶۰ پروانه مباشرت و مشارکت، به ترتیب دارای بیشترین و کمترین میزان پروانه مباشرت و مشارکت فعال هستند.

راز آسمان پایتخت

در این دسته بندی، استان‌های اصفهان و خراسان رضوی پس از تهران بیشترین آمار پروانه مباشرت و مشارکت فعال برای بانوان را دارند.

آرایشگری و خرده فروشی پوشاک در صدر

به نقل از ایسنا، با اعلام ۲۰ شغل دارای کد آی‌سیک که بیشترین پروانه‌های کسب را از سوی زنان دریافت کرده‌، زنان فعال در صنف آرایشگری زنانه با دریافت ۱۰۴ هزار و ۵۲۷ پروانه کسب در صدر قرار دارند و بعد از آن خرده فروشی پوشاک زنانه و خرده‌فروشی خواربار به ترتیب با۸۰ هزار و ۶۰۲ پروانه کسب و ۴۷ هزار ۷۷۵ پروانه کسب در ردیف دوم و سوم قرار دارند. همچنین خرده فروشی وسایل خانگی برقی کمترین میزان دریافت پروانه کسب را از سوی زنان داشته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز