هک ۱.۵ میلیاردی اسنپ

لست سکند

پلتفرم اسنپ فود هک شد و طی آن اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر از جمله نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و غیره لو رفت.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد که هک اسنپ فود توسط همان هکرهایی که پیش از این اطلاعات کاربران «تپسی» را هک کرده بودند، انجام شده است.

این هکرها مدعی شدند که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر پلتفرم اسنپ ‌فود را هک کرده‌اند. هکرهای مذکور در کانال تلگرامی خود اطلاعات هک شده را منتشر کرده‌ و مدعی شدند که اطلاعاتی شامل بیش از ۲۰ میلیون نام کاربری، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل،پسورد، ایمیل، ۵۱ میلیون موقعیت مکانی، آدرس کامل، شماره تلفن و همچنین اطلاعات بیش از ۱۶۰ میلیون سفر توسط پیک‌های این پلتفرم را هک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین این اطلاعات شامل بیش از ۶۰۰ هزار پرداخت سفارش شامل نام مشتری، شماره کارت و غیره نیز می‌شود. بر اساس ادعای هکرها، اطلاعات بیش از ۲۴۰ هزار Vendor اعم از نام کامل، آدرس، تلفن، ایمیل، موقعیت مکانی GPS، نام مدیریت مجموعه و غیره نیز جزو اطلاعات هک شده است.

به نقل از شرق، هکر‌ها نمونه اطلاعات هک شده را برای اثبات ادعای خود در اختیار کاربران قرار داده‌اند و این اطلاعات هک شده را با قیمت ۳۰ هزار دلار برای فروش گذاشته‌اند. 
گفتنی است که بررسی نمونه‌های هک شده نشان می‌دهد که آخرین نمونه اطلاعات منتشر شده مربوط به ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ است.
به نقل از دیدار نیوز، هکرها اعلام کرده‌اند که این اقدام را به اسنپ فود اطلاع نداده و اطلاعات را مستقیما برای فروش گذاشته‌اند. همچنین علت این مساله را تجربه منفی مذاکره با تپسی پس از ماجرای هک اطلاعات این پلتفرم بیان کرده‌اند.

تایید هک اسنپ فود

شایان ذکر است که اسنپ‌فود با تأیید خبر هک‌شدن این پلتفرم، اعلام کرد که مسئولیت این اتفاق را پذیرفته و درحال بررسی موضوع است. همچنین طی مذاکره با هکرها تلاش  می‌کند تا از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپاسنپ فود
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز