شرایط پس دادن کالا در دیجی کالا چیست؟

لست سکند

دیجی‌کالا به عنوان یک بازار آنلاین پیشرو در ایران، معیارهای ویژه‌ای برای ارایه خدمات به مشتریان تعیین کرده است. تمام سعی این فروشگاه اینترنتی عمل به تعهدات و جلب رضایت مشتریان در پروسه خرید آنلاین بوده و در این مسیر با در نظر گرفتن سیاست‌های خاص، جایگاه خود را به‌عنوان یک بازار آنلاین مشتری‌محور و همدل تقویت می‌کند.

به گزارش کاماپرس، سیاست قابل‌توجه بازپرداخت بدون قیدوشرط، یکی از خدمات ارائه شده در دیجی‌کالا است که به مشتریان امکان می‌دهد کالاهای خریداری شده را ظرف هفت روز پس از خرید بازگردانند. این سیاست فراتر از تعهدات اجباری قوانین تجارت الکترونیک در ایران است و دیجی‌کالا را به‌عنوان پیش‌گام در چشم‌انداز خرده‌فروشی آنلاین، در رده برندهای جهانی مانند آمازون قرار داده و تجربه خرید بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قوانین واضح و شفاف برای بازگرداندن کالا در دیجی‌کالا، اتکای پلتفرم به اعتماد متقابل بین کاربران و پلتفرم را تقویت می‌کند، به‌طوری‌که صداقت به‌عنوان یک اصل مهم در این روند شناخته می‌شود. درحالی‌که اکثر محصولات دیجی‌کالا واجد شرایط بازگشت هستند، استثناهایی هم برای دسته‌های خاصی مانند کالاهای حساسیت‌زا، اقلام حساس به‌سلامت و برخی دیگر از محصولات وجود دارد.

شرایط پس دادن کالا در دیجی کالا چیست؟

راز آسمان پایتخت

مدت زمان مجاز برای پس دادن کالا

در فروشگاه دیجی‌کالا، محدودیت‌های زمانی برای ثبت درخواست مرجوعی، به دلیل بازگشت کالا بستگی دارد. در صورت آسیب یا شکستگی کالای دریافتی، به مشتریان 24 ساعت فرصت داده می‌شود تا درخواست مرجوعی خود را ثبت کنند. در سایر موارد، مشتریان می‌توانند حداکثر تا 7 روز درخواست بازگشت را ثبت کنند. با این حال، برای کاربران دیجی پلاس، مدت زمان بازگشت به 30 روز افزایش یافته است و یک دوره طولانی برای ارزیابی و تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های بازگشت فراهم می‌کند.

این خط‌ مشی نیازهای مختلف کاربران را برآورده کرده و تضمین می‌کند که مشتریان بر اساس شرایط خاص و امتیازات خود در هنگام خرید، زمان کافی برای درخواست‌ بازگشت داشته باشند.

شرایط مرجوع کردن کالا در دیجی‌ کالا

برای بازگشت موفقیت‌آمیز یک محصول به دیجی‌کالا، باید شرایط مختلفی رعایت شود.

کالای مرجوعی باید در جعبه اصلی خود به همراه کلیه اقلام همراه آن از جمله کارت گارانتی، بیمه و سایر موارد مرتبط قرار داده شود. علاوه بر این، برچسب دیجیتال محصول و شماره سفارش یا شماره درخواست مرجوعی باید در جعبه درج شود تا فرایند بازگشت تسهیل گردد.

همچنین، بسیار مهم است که جعبه اصلی و محتویات آن در همان شرایطی باشد که در ابتدا محصول تحویل داده شد. به این معنی که هرگونه علائم آسیب، پارگی یا نوشته و برچسب اضافی روی محصول و جعبه آن غیرقابل‌قبول است.

هم‌چنین اقلامی مانند کفش و لباس، بدون هیچ‌گونه اثری از استفاده مانند لکه، تغییر رنگ یا بوی ماندگار، باید در وضعیت اصلی خود باشند. علاوه بر این، تمام برچسب‌ها، دکمه‌ها و سایر لوازم جانبی محصول باید دست‌نخورده و بدون تغییر باقی بمانند.

در مورد گوشی‌های تلفن همراه، توجه به این نکته ضروری است که اگر محصول دارای ایراد باشد، باید ظرف 24 ساعت درخواست بازگشت داده شود. نکته‌ی دیگر نیز این است که به دلایل ترجیحی، تلفن‌های همراه فقط قبل از ثبت‌نام در سیستم همتا قابل بازگرداندن هستند. این شرایط سخت‌گیرانه تضمین می‌کند که محصولات برگشتی معیارهای لازم برای فروش مجدد را دارند و استانداردهای کیفیت و اصالت را برای مشتریان دیجی‌کالا رعایت می‌کنند.

هزینه مرجوعی محصول در دیجی‌ کالا بر عهده کیست ؟

با هدف تعهد به رضایت مشتری، علی‌رغم قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک در ایران که کاربران را مسئول این هزینه‌ها می‌داند، دیجی‌کالا هزینه بازگرداندن محصولات را تقبل می‌کند. این رویکرد اختصاصی باهدف پشتیبانی و سازگاری کاربران در فرایندهای بازگشت آن‌ها، تعهد تزلزل‌ناپذیر دیجی‌کالا به ارائه خدمات بدون نقص به کاربران را تضمین می‌‌کند.

سیاست مرجوعی بدون قیدوشرط کالا و هزینه قابل‌توجه ماهیانه دو میلیارد تومان برای حمل کالاهای مرجوعی، از جمله مواردی است که دیجی‌کالا برای ارائه خدمات بهتر تقبل می‌کند. علی‌رغم این تعهد مالی قابل‌توجه، دیجی‌کالا به وظایف خود در قبال کاربران نیز عمل کرده و اطمینان حاصل می‌نماید که هزینه‌های برگشت کالا بر عهده مشتریان نیست. این موضع پیشگیرانه جایگاه دیجی‌کالا را به‌عنوان یک بازار آنلاین مشتری‌محور و همدل بیشتر تقویت کرده و به طور فعال راحتی و رضایت کاربران خود را در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز