آمار خیره‎ کننده‌ بلک فرایدی 2023 در سراسر جهان

بلک-فرایدی-در-ایران-کاماپرس
لست سکند

جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی به نوعی روز به صدا درآمدن زنگ‌ها برای شروع خرید کریسمس محسوب می‌شود و اولین جمعه پس از عید شکرگزاری است. بلک فرایدی امسال نیز به رسم هر سال برگزار شد و آمار خیره‎ کننده‌ای در سراسر جهان به ویژه آمریکا بر جای گذاشت.

به گزارش کاماپرس، فروش جهانی در این روز حدود 70.9 میلیارد دلار برآورد شد و فروش آنلاین در آمریکا با رقم 9.8 میلیارد دلار رکورد خود را شکست. آمار فروش آمریکایی‌ها در این روز، نسبت به سال گذشته با رشد 7.5 درصدی مواجه بود و همین مسئله سبب شده تا کارشناسان، عملکرد فروش این رویداد را در بازارهای غربی، فراتر از حد انتظار برآورد کنند.

افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی ایرانی در بلک فرایدی

بلک فرایدی یا جمعه سیاه مناسبتی است که از سال 1395 توسط یک بازار اینترنتی به ایران معرفی شد که در آن رویداد، کالاهای متعدد با تخفیف‌های بسیار ویژه به فروش رفت. از آن پس بلک فرایدی نیز در کنار مناسبت‌هایی چون نوروز، شب یلدا و بازگشایی مدارس به لیست جشنواره‌های فروش ویژه اضافه شد و فروشگاه‌داران با ارائه تخفیفات ویژه، تب و تاب بازار فروش خود را افزایش دادند.

فارغ از آن‌که تخفیفات ارائه شده توسط فروشگاه‌های اینترنتی در بلک فرایدی تا چقدر واقعی و منطقی هستند، معمولا توجه بسیاری از خریداران را به سوی خود جلب می‌کنند. آمار ارائه شده توسط یک پلتفرم که به صورت مستقیم در حال ارائه خدمت به فروشگاه‌های اینترنتی است، نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی در بلک فرایدی افزایش فروش را تجربه کرده‌اند و میانگین تعداد ثبت سفارش آن‌ها بیش از 119 درصد رشد داشته است. همچنین میانگین مبلغ فروش آن‌ها نیز بیش از 38 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

رشد صعودی میزان بازدید وبسایت دیجی کالا در بلک فرایدی

به گزارش دنیای اقتصاد، دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین در ایران، بلک فرایدی را به عنوان بزرگ‌ترین حراج سال خود معرفی کرد و از کاربران دعوت کرد تا از یکم تا هفتم آذرماه برای بهره‌مندی از تخفیفاتی که گاهی به سقف 99 درصد نیز می‌رسید، به این فروشگاه مراجعه کنند. طبق آمار منتشر شده توسط وبسایت دیجی‌کالا، این فروشگاه اینترنتی تنها در سه روز ابتدایی جشنواره بلک فرایدی، به‌طور میانگین روزانه 12 میلیون بازدیدکننده داشت.

به عبارت دیگر، در هر ساعت نزدیک به 500 هزار کاربر از وبسایت دیجی‌کالا بازدید کردند. بر اساس گزارش دیجی‌کالا، استقبال شهروندان تهرانی از این جشنواره بیشتر از کاربران دیگر شهرها بوده و بیشتر بازدیدها در فاصله زمانی 11 صبح تا 11 شب اتفاق افتاده است.

بلک فرایدی ایرانی در اینستاگرام

در کنار این فروشگاه‌های شناخته‌شده و پلتفرمی، اینستاگرام هم که چند سالی است به بستری برای فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی تبدیل شده، شاهد رونق فروش در بلک فرایدی بود.

طبق آمار ارائه شده توسط پادرو(استارت‌آپ فعال در زمینه خدمات زیرساختی و لجستیکی به کسب‌وکارهای اینستاگرامی)، برخی فروشگاه‌های فعال در این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به لطف بلک فرایدی، تعداد سفارش‌های خود را تا هزار سفارش در روز افزایش دهند و افزایش فروش 262 درصدی را تجربه کنند. همچنین، پادرو اعلام کرد که در روزهای عادی تنها بین 15 تا 20 ثبت سفارش داشت اما در زمان بلک فرایدی، فروشگاه‌های فعال در اینستاگرام توانستند تعداد سفارش خود را به بیش از 300 سفارش در روز برسانند.

آمارهای ارائه شده توسط پادرو، دیجی‌کالا و گزارش‌های ارائه‌ شده از میزان فروش کسب‌‎وکارهای اینترنتی فعال در بستر اینستاگرام نشان‌دهنده تاثیر مثبت جشنواره‌های تخفیفی و مناسبت‌های ویژه بر میزان فروش کسب‌وکارهای اینترنتی است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز