قیمت لپ تاپ سر به فلک کشید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر سری به فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین یا حتی بازارهای فیزیکی خرید و فروش لپ تاپ بزنیم، با قیمت‌هایی مواجه می‌شویم که باور آن‌ها واقعا ممکن نیست.

به گزارش کاماپرس، قیمت لپ تاپ در حالی سر به فلک کشیده که بسیاری از شرکت‌ها کارمندانشان را در روزهای اخیر به دورکاری فرستاده و بسیاری از امور حیاتی کشور از جمله آموزش، خدمات و … به وسیله وسایل الکترونیک از جمله لپ تاپ، موبایل، تبلت و … صورت می‌گیرد.

وضعیت بازار لپ تاپ چگونه است؟

وضعیت حال حاضر بازار لپ تاپ به گونه‌ای است که اگر با 5 میلیون تومان به آن وارد شده و قصد خرید یک مدل دانشجویی با کمترین امکانات سخت‌افزاری را داشته باشید، بدون شک به در بسته خواهید خورد؛ چراکه برای خرید لپ تاپ در این رنج امکانات، می‌بایست چیزی در حدود 10 میلیون تومان هزینه کنید!

این در حالی است که به دلیل خانه‌نشینی بسیاری افراد به دلیل قطع رنجیره کرونا، نیاز به دستگاه‌هایی از جمله لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای All in one و پرینتر به حداکثر خود رسیده است.

واکنش خریداران به افزایش قیمت‌ها

متقاضیان خرید لپ تاپ که با مشاهده قیمت‌های بازار شوکه شده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی واکنش خود را به نمایش گذاشته‌اند.

راز آسمان پایتخت

کاربر دیگری با انتشار تصویری از قیمت مدلی دیگر از لپتاپ‌ها از سایت «دیجی‌کالا»، این گونه واکنش نشان داده است:

این در حالی است که با گشت و گذار در برخی فروشگاه‌های اینترنتی دیگر، لپ تاپ‌هایی با قیمت 200 میلیون تومان نیز قابل مشاهده است؛ موضوعی که به نظر نمی‌رسد در هیچ جای دنیا مشاهده شود.

لپ تاپ ارزان می‎شود؟

به عقیده کارشناسان فروش لپ تاپ و تجهیزات فناوری، این قیمت‌ها مقطعی بوده و دلیل آن وقفه‌ای است که به دلیل تعلل در مرخصی بار اردیبهشت‌ماه از گمرک به وجود آمده است. آن‌ها معتقدند با آژاد شدن بارهای جدید، قیمت‌ها به تدریج کاهش یافته و نهایتا تا 20 روز آینده با کاهش قیمت روبه‌رو خواهیم بود؛ البته، نه قیمتی برابر با سال گذشته، چراکه با افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر و همچنین قطع سهمیه دلار نیمایی، هزینه واردات لپ تاپ نیز با تغییرات عمده‌ای مواجه شده است.

آن‌ها معتقدند تقصیر افزایش قیمت صورت‌گرفته در روزهای اخیر بر دوش واردکنندگان نبوده و این چرخه تامین لپ تاپ است که بازار را به این وضعیت کشانده؛ چراکه فروشندگان برای تامین نیازهای مشتریان خود از بکدیگر خرید می‌کنند و هریک در این میان به دنبال سودخواهی خود هستند و قیمت‌ها نیز به صورت غیرطبیعی بالا می‌رود.

پایان پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز