عربستان از ایرباس و بوئینگ جت‌ غول‌ پیکر می خرد

نمایشگاه گردشگری دبی - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ریاض‌ ایر، شرکت هواپیمایی تازه تأسیس عربستان‌ سعودی در حال مذاکره با دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ برای سفارش جت‌های غول‌پیکر است.

به گزارش کاماپرس به نقل از نشنال‌نیوز، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری دبی (ATM 2024)، عربستان اعلام کرد که مذاکرات را برای دومین سفارش هواپیمای غول‌پیکر با ایرباس و بوئینگ آغاز کرده است و این هواپیماها از تابستان ۲۰۲۵ میلادی عملیات خود را آغاز می‌کنند.

عربستان سعودی امیدوار است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی با همکاری ۲ شرکت هواپیمایی “سعودی” و “ریاض‌ ایر” سالانه ۳۳۰ میلیون مسافر را در خطوط هوایی جهان جا‌به‌جا کند و بتواند رقیب کشورهای بزرگ خلیج‌فارس در این عرصه شود.

در این گزارش آمده است، در این راستا ریاض‌ ایر، با تقویت حوزه فعالیت خود و راه‌اندازی خطوط هوایی جدید به‌دنبال رقابت با خطوط هوایی امارات ایرویز و قطر ایرویز است و قصد دارد تا اجرای طرح چشم‌انداز ۲۰۲۳ سعودی، به یکی از بزرگان این عرصه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تونی داگلاس، مدیرعامل ریاض‌ایر در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری دبی گفت که این شرکت تا سال ۲۰۳۰ میلادی ناوگانی متشکل از ۲۰۰ هواپیما خواهد داشت و انتظار می‌رود که این سفارش جدید احتمالی تا سال آینده نهایی شود.

ریاض‌ایر نخستین سفارش هواپیمای خود را در ماه مارس سال ۲۰۲۳ امضا کرد و ۳۹ هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ را با هدف راه‌اندازی ۳۳ مقصد جدید خریداری کرد.

گردشگری دبی- کاماپرس

نمایندگان بیش از ۱۶۵ کشور جهان از دوشنبه هفته گذشته در مرکز تجارت جهانی گرد هم آمدند تا آخرین محصولات خود را در این حوزه به نمایش بگذارند. این نمایشگاه با شعار “توانمندسازی نوآوری – توسعه سفر از طریق کارآفرینی” در حال برگزاری است و پنجشنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

حضور شرکت‌های استارتاپی در حوزه سفر در نمایشگاه سال جاری در امارات متحده عربی نسبت به سال گذشته رشد ۵۸ درصدی داشته است. ۲۸ درصد از فعالان گردشگری در خاورمیانه، ۳۴ درصد از اروپا و آسیا و ۲۶ درصد از قاره آفریقا در این نمایشگاه حضور چشمگیر دارند و انتظار می‌رود بیش از ۴۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : قطر ایرویزهواپیمایی امارات
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز